بزرگ‌ترین مهاجرت اجباری فلسطینیان از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی

بزرگ‌ترین مهاجرت اجباری فلسطینیان از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی
دوشنبه 8 بهمن 1397 - 19:17

رژیم صهیونیستی قصد دارد دهها هزار فلسطینی را به صورت اجباری از روستاهای خود به مناطق مدنظر خود انتقال دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع صهیونیستی از برنامه جدید این رژیم برای مهاجرت اجباری ۳۶ هزار فلسطینی در «صحرای نقب» خبر می‌دهند که سال جاری میلادی آغاز خواهد شد و تا چهار سال به طول خواهد انجامید. منابع صهیونیستی، «بازسازی شاکله حکومت» را علت این اقدام خود اعلام کرده اند.

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، ماجرا از این قرار است که «یوری آریل» وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی طراحی برنامه‌ای را به پایان رسانده که طبق آن ۳۶ هزار فلسطینی به صورت اجباری باید روستاهای خود در صحرای نقب را که در جنوب اراضی اشغالی ۱۹۴۸ واقع شده، ترک کرده و به مناطق مورد نظر رژیم صهیونیستی مهاجرت کنند.

در همین حال با مهاجرت اجباری فلسطینیان ساکن این روستاها، ۲۶۰ کیلومتر مربع از خاک فلسطین به اشغال صهیونیست‌ها در می‌آید.

نشریه «اسرائیل هیوم» که مواضع نزدیک به نتانیاهو دارد، نوشته است که کمیته «برنامه‌ریزی و توسعه» صحرای نقب به زودی تخلیه ساکنان فلسطینی را تصویب می‌کند. «یوری آریل» وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی به این نشریه گفته است که اجرای این برنامه به زودی آغاز می‌شود. همراستا با اجرای این برنامه، قرار است به تعداد نیروهای نظامی صهیونیست در صحرای نقب نیز برای مقابله با فلسطینیان افزوده شود.

از طرح‌های دیگر این برنامه، پروژه‌ی «معدن فسفات» است که قرار است در نزدیکی روستاهای فلسطینی ایجاد شود و با این پروژه، یازده هزار فلسطینی کوچانده می‌شوند.

«طلب ابو عرار» نماینده پارلمان فلسطین در این خصوص معتقد است که مهاجرت اجباری این تعداد فلسطینی از خانه‌های خود، آرزوی راستگراهای تندروی اسرائیلی است که البته محقق نخواهد شد.

این نماینده پارلمان فلسطین در پایان از فراخوان برای تجمع بزرگ فلسطینیان در روزهای آتی و تشکیل کمیته عالی «صحرای نقب» خبر داد.

پربیننده ترین خبرها