حمله ائتلاف سعودی به تیم خنثی‌سازی مین در غرب یمن مقابل چشم سازمان ملل

حمله ائتلاف سعودی به تیم خنثی‌سازی مین در غرب یمن مقابل چشم سازمان ملل
چهارشنبه 10 بهمن 1397 - 13:59

نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی در جدیدترین مورد نقض آتش‌بس الحدیده، جلوی چشم هیأت سازمان ملل به تیم خنثی‌سازی مین حمله کردند و یکی از آنها را کشتند.

العالم _ یمن

آتش‌بس «الحدیده» آتش‌بس مورد توافق گروه‌های یمنی از ساعت ۰۰:۰۱ بامداد به وقت محلی (18 دسامبر 2018) در شهر بندری الحدیده آغاز شده اما ائتلاف عربی به فرماندهی سعودی تا کنون صدها بار آن را نقض کرده است.

بر اساس گزارش «المراسل نت»، جدیدترین مورد نقض این آتش‌بس سه‌شنبه (دیروز) رخ داد، زمانی که «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن به همراه هیأتی وارد «الحدیده» شده بود و تیم متخصص خنثی کردن مین سعی داشت مسیر هیأت سازمان ملل به سمت کارخانه‌های آرد «البحر الاحمر» (دریایی سرخ) را از مین پاکسازی و آن را امن کند.

در این گزارش آمده، علی‌رغم حضور هیأت سازمان ملل دو تک‌تیرانداز وابسته به مزدوران اماراتی در ائتلاف متجاوز به سمت تیم متخصص در خنثی‌سازی مین تیراندازی کردند که طی آن یکی از اعضای تیم به نام «محمد العذری» کشته شد.

پس از این موضوع، «یحیی سریع» سخنگوی رسمی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از تیم سازمان ملل درخواست کرد به مسئولیت خود در قبال نقض مرتب آتش‌بس عمل و هدف قرار دادن تیم خنثی‌سازی مین را محکوم کند.

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت عالی مذاکره‌کنندگان در یمن نیز در واکنش به این موضوع گفت، ائتلاف عربی ثابت کرد طرف نقض‌کننده آتش‌بس است و روز به روز بر حجم این کار خود می‌افزاید.

«ضیف الله شامی» سخنگوی دولت نجات ملی یمن نیز اعلام کرد، کشته شدن این فرد نشان‌دهنده حجم وحشی‌گری ائتلاف متجاوز ، عدم جدیت آن در اجرای توافق الحدیده و نادیده گرفتن حضور هیأت سازمان ملل است.

فارس

پربیننده ترین خبرها