صعود بارسلونا به نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا

صعود بارسلونا به نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا
پنج‌شنبه 11 بهمن 1397 - 06:44

تیم فوتبال بارسلونا با برتری 6 بر یک مقابل سه ویا، ضمن جبران شکست در دیدار رفت به مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا رسید.

العالم-اروپا

از دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل ری، تیم فوتبال بارسلونا درحالی از سه ویا در ورزشگاه «نیوکمپ» پذیرایی کرد که بازی رفت با برتری 2 بر صفر سه ویا به اتمام رسیده بود.

«ارنستو والورده» برخلاف دیدار رفت که به ستاره های خود استراحت داده بود و در نهایت با شکست روبرو شد، در بازی برگشت از تمامی نفرات مطرح خود برای رسیدن به نتیجه لازم بهره برد.

بارسلونا بازی را تهاجمی آغاز کرد و «لیونل مسی» در دقیقه دوازدهم با خطای مدافع میهمان سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد.

«فلیپ کوتینیو» پشت توپ ایستاد و گل اول این دیدار را برای بارسلونا به ارمغان آورد.

داور بازی در دقیقه 25 و این بار برای سه ویا اعلام پنالتی کرد تا این تیم بهترین بخت برای قطعی کردن صعود را به دست آورد، اما ضربه «اور بانگا» هافبک باتجربه آرژانتینی را «یاسپر سیلسن» دروازه بان بارسلونا به زیبایی مهار کرد تا امیدهای کاتالان ها زنده باقی بماند.

بازیکنان بارسلونا که انگیزه زیادی پیدا کرده بودند در دقیقه 32 به گل دوم رسیدند. در این دقیقه، «آرتور» با پاس عمق در عالی «ایوان راکیتیچ» را در فرصتی مناسب قرار داد و او نیز اثر کوچکی بر توپ گذاشت تا تیمش به گل دوم برسد.

بارسلونا در نیمه دوم نیز حملات بدون وقفه خود را ادامه داد و در دقایق 53 و 55 توسط «کوتینیو» و «سرجی روبرتو» به گل رسید.

در دقیقه 68 «گیلرمو آرانا» یکی از گل های خورده سه ویا را جبران کرد تا ادامه بازی با حساسیت فراوانی پیگیری شود.

در دقیقه 73 «لوییس سوارز» با پاس مناسب «مسی» را در آستانه گلزنی قرار داد که ستاره آرژانتینی به شکل عجیبی این بخت طلایی را هدر داد.

در دقیقه 88 و در حالی که تیم 'سه ویا' بی محبا حمله می کرد، بارسلونا در ضد حمله ای برق آسا با پاس «یوردی آلبا» و ضربه نهایی «لوییس سوارز» به گل پنجم رسید و جشن کاتالان ها را تکمیل کرد.

در دقیقه 92 ستاره های بارسلونا با کار تیمی تماشایی و استثنایی توپ را به «مسی» رساندند تا او نیز موفق به گلزنی شود.

در نهایت، این بازی با برتری 6 بر یک بارسلونا به اتمام رسید تا مدافع عنوان قهرمانی در مجموع 2 بازی رفت و برگشت به پیروزی 6 بر 3 رسیده و راهی نیمه نهایی شود.

پیش از این تیم های والنسیا و رئال بتیس با عبور از حریفان در مجموع 2 دیدار رفت و برگشت به نیمه نهایی رسیدند.

پنجشنبه شب در آخرین دیدار دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی، ختافه میزبان رئال مادرید خواهد بود. رئال در بازی رفت به پیروزی 4 بر 2 دست یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها