در واکنش به سخنان انور قرقاش؛

انصارالله: تحمیل صلح به یمنی ها‌ با توسل به زور ممکن نیست

انصارالله: تحمیل صلح به یمنی ها‌ با توسل به زور ممکن نیست
جمعه 12 بهمن 1397 - 07:22

یک عضو دفتر سیاسی انصار الله ضمن درخواست از سازمان ملل برای وادار کردن ائتلاف سعودی به پایبندی به توافق سوئد و توقف حملات خود به الحدیده گفت، هیچکس نمی‌تواند صلح را به زور به یمنی‌هل تحمیل کند.

العالم - یمن

«ابراهیم الدلیمی» ، یکی از اعضای دفتر سیاسی انصار الله پنجشنبه گفت: «نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی قادر به مقابله با هر گونه تجاوز ائتلاف هستند و هیچکس نمی‌تواند صلح را به زور به آنها تحمیل کند.

وی این اظهارات را در واکنش به سخنان «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجه امارات بیان داشت که مدعی شده است: «هدف از حملات اخیر ائتلاف سعودی به الحدیده یمن تغییر تحولات میدانی این کشور به سمت راه‌حل سیاسی و وادار کردن انصار الله به خروج از این شهر ساحلی است».

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» عربی این مقام انصار الله درباره احتمال امتیازدهی انصار الله از بندرالحدیده و واگذاری آن گفت: این اقدام خروج از کنوانسیون استکهلم است که خواهان واگذاری کنترل بندر الحدیده به نیروهای بومی و اداره بندر این شهر است و هیچ ارتباطی به نیروهای بیگانه یا سازمان ملل یا نیروهای طرف دیگر ندارد.

الدلیمی گفت: این یکی از مواردی است که بعدا در راه حل سیاسی مورد بحث قرار خواهد گرفت که با تثبیت ایجاد نهادهای سیاسی زمام قدرت در دوره گذار در این کشور به آن واگذار خواهد شد.

وی افزود: در سایه تشدید حملات لفظی و جنگی علیه یمنی‌ها ما چگونه خواهان امتیازدهی و دستیابی به تفاهم می‌شویم و این در حالی است که همه طرف‌ها شاهدند که هیات صنعا در توافق استکهلم برای موفقیت آن امتیازهای متعددی داده است.

این مقام انصار الله گفت که توپ در حال حاضر در زمین سازمان ملل متحد است که نباید اجازه چنین اظهاراتی (توسط ائتلاف) علیه یمن و یمنی‌ها را بدهد؛ وی از شورای امنیت، سازمان ملل متحد و فرستاده آن خواست به منظور موفقیت این توافق اقدام کند.

«مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در حال حاضر در حال ملاقاتی متعدد با طرف‌های توافق سوئد برای پیشبرد اجرای آن است، بخصوص که این نخستین موفقیت بزرگ دیپلماتیک در جنگ چهار ساله علیه یمن است که جان ده‌ها هزار نفر در این کشور را گرفته و آن را در آستانه قحطی زدگی قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها