روزنامه بلژیکی: سیستم انتقال مالی اروپا، رویارویی تحقیر آمیز با ترامپ است/بلژیک از مکانیزم تامین مالی اروپا با ایران حمایت کرد

روزنامه بلژیکی: سیستم انتقال مالی اروپا، رویارویی تحقیر آمیز با ترامپ است/بلژیک از مکانیزم تامین مالی اروپا با ایران حمایت کرد
جمعه 12 بهمن 1397 - 08:29

یک روزنامه بلژیکی با اشاره به حمایت دیدی ریندرز وزیر خارجه این کشور از سازوکار مالی اتحادیه اروپا با ایران (Instex)، سیستم انتقال مالی اروپا را نوعی رویارویی تحقیر آمیز با ترامپ عنوان کرد.

العالم ـ اروپا

به گزارش روزنامه بیزینسی بلژیک، ریندرز که در حاشیه شورای غیر رسمی اروپا در بخارست سخن می گفت، افزود: کشورش از توافق هسته ای با ایران و مکانیزم تامین مالی اروپا، حمایت می کند.
وی اظهار داشت: Instex ابزاری در حمایت از مبادلات تجاری با ایران برای جلوگیری از معاملات دلار و مقابله با تحریم های آمریکا است که شرکت های اروپایی می توانند از آن برای مبادلات با ایران استفاده کنند.
در گزارش بیزینسی بلژیک آمده است: دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده سال گذشته میلادی، کشورش را از توافقنامه هسته ای خارج و تهدید کرد که هر شرکتی که با ایران تجارت کند، مجازات می شود.
اما اتحادیه اروپا همچنان در کنار ایران است و این سیستم انتقال مالی نوعی رویارویی تحقیر آمیز با ترامپ است.
به گزارش ایرنا، وزیران خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه پنجشنبه شب در کنفرانس مشترک خبری پس از نشست وزیران اتحادیه اروپا در بخارست پایتخت رومانی راه اندازی سازوکار مالی ویژه (اینستکس) را به طور رسمی اعلام کردند.

پربیننده ترین خبرها