رابطه جنگ یمن با امنیت اسرائیل چیست؟

رابطه جنگ یمن با امنیت اسرائیل چیست؟
جمعه 12 بهمن 1397 - 20:24

در اولین لحظات اعلام توافق سوئد ، رسانه های متجاوزاز طریق افراد وابسته به خود موسوم به دولت هادی و تفسیر این توافق بر اساس تمایلات خود، بند قدرت محلی را به قدرت محلی وابسته به  خود تفسیر کردند.

العالم - يمن

علی الدروانی -- فعال رسانه ای و سیاسی یمن -- در برنامه "مع الحدث" شبکه العالم گفت: توافق های جزئی که توافق سوئد بدان اشاره کرد برای تحقق اهداف بشردوستانه بوده و بر آتش بس و تسهیل در ورود کمک ها متمرکز بود.

وی گفت: وجود یک بند در این توافق مبنی بر نظارت سازمان ملل؛ دلیلی بر این است که مقامات محلی وابسته به دولت نجات در بندر الحدیده حضور دارند که این بندر را تحویل خواهند داد در غیر این صورت نیازی به نظارت نبود زیرا این نظارت ، بهانه را از دست ائتلاف متجاوز و مزدورانش درباره الحدیده می گیرد.

الدورانی با زیر سوال بردن درستی سخنان ائتلاف متجاوز و حامیانش درباره مداخله ایران در یمن تاکید کرد این ادعاها از این روست که ائتلاف متجاوز به یمن را به عنوان یک انقلاب و کشور مستقل نپذیرفته و نمی خواهد به ناتوانی خود در برابر یمنی ها اعتراف کند از اینرو به دنبال راههای دیگری برای توضیح دلائل ناکامی خود هستند.

وی تاکید کرد :به دلیل محاصره، اموال مهاجران یمنی از خارج و اموال مردم یمن و حقوقشان به یمن نمی رسد، پس چگونه ممکن است با این محاصره ظالمانه زمینی و هوایی، پول ایران وارد یمن شود؟

وی افزود: تنها مداخله گر در منطقه امریکاست، اوست که با ایجاد مشکل در امارات و عربستان، آنان را با ایران به اختلاف و دشمنی انداخته تا دشمن اصلی یعنی اسرائیل فراموش شود ، آمریکا با اموال عربستان به تخریب سوریه اقدام کرده و ارتش هایی به سوی یمن گسیل کرده است.

وی تاکید کرد:آمریکا نه فقط یمن، بلکه همه منطقه را می خواهد تا اسرائیل در امان بماند.

الدرواني تاکید کرد: یمن سنگ زیر بنایی شبه جزیره عرب و ورودی اصلی دریای سرخ است و از باب المندب از یمن می گذرد که گلوگاه تحرکات اسرائیل درشرق است بنابراین ایجاد امنیت برای اسرائیل از طریق یمن امکان پذیراست .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها