درخواست مداخه‌جویانه بولتون از بانک مرکزی ونزوئلا

درخواست مداخه‌جویانه بولتون از بانک مرکزی ونزوئلا
يکشنبه 14 بهمن 1397 - 10:53

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بار دیگر اظهارات مداخله‌جویانه خود در امور ونزوئلا را مطرح کرد.

العالم- آمریکا

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه از اعضای ارتش ونزوئلا و همچنین کارکنان بانک مرکزی این کشور خواست از رئیس‌جمهور قانونی این کشور جدا شده و به رئیس‌جمهور خودخوانده بپیوندند.

بولتون در ادامه اظهارنظرهای آمریکایی‌ها درباره تحولات ونزوئلا و حمایت‌های آنها از «خوآن گوآیدو» رئیس‌جمهور خودخوانده، این بار مستقیما نیروهای مسلح و بخش بانکی ونزوئلا را مخاطب قرار داده و گفته است که آنها «باید» گوآیدو را به رسمیت بشناسند.

او در صفحه توییتر خود که تبدیل به مکانی برای تبلیغات علیه دولت قانونی ونزوئلا و حمایت از رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور شده، نوشت: «کارمندان بانک مرکزی ونزوئلا و دیگر بانک‌ها باید همین حالا عفو اعلام شده توسط رئیس‌جمهور گوآیدو را بپذیرند تا (بعدا) برای غارت ثروت کشور مسئول شناخته نشوند».

بولتون در حالی به اعضای بانک مرکزی ونزوئلا درباره «غارت» ثروت این کشور هشدار داده که هفته گذشته واشنگتن در اقدامی غیرقانونی دسترسی دولت ونزوئلا به دارایی‌هایش در آمریکا را مسدود کرده و این اموال را در اختیار دولت خودخوانده قرار داد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید سپس با اشاره به جدا شدن یک افسر ارتش ونزوئلا تاکید کرد، «ایالات متحده از همه اعضای ارتش ونزوئلا می‌خواهد» که رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا را به عنوان «رئیس‌جمهور قانونی» به رسمیت بشناسند.

بولتون پیش از این بارها ضمن موضع‌گیری علیه دولت ونزوئلا، درباره هرگونه اقدام علیه گوآیدو و بازداشت او هشدار داده و به لفاظی درباره «گزینه‌های روی میز» واشنگتن علیه کاراکاس پرداخته است.

پربیننده ترین خبرها