ایتالیا بیانیه اروپا در به رسمیت شناختن گوایدو را وتو کرد

ایتالیا بیانیه اروپا در به رسمیت شناختن گوایدو را وتو کرد
دوشنبه 15 بهمن 1397 - 13:40

یک منبع خبری روسی نوشت که ایتالیا در نشست اخیر بخارست بیانیه اتحادیه اروپا در حمایت از ریاست‌جمهوری موقت رهبر مخالفان ونزوئلا را وتو کرده است.

العالم - اروپا

شبکه خبری اسپوتنیک امروز دوشنبه نوشت که طبق اطلاعاتی که به دست آورده است، ایتالیا بیانیه اتحادیه اروپا مبنی بر به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور را وتو کرده است.

یک منبع آگاه که این اطلاعات را در اختیار اسپوتنیک گذاشت اعلام کرد: «بنابر اطلاعاتی که من دارم، در جریان نشست غیر رسمی وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به تازگی در بخارست (پایتخت رومانی) برگزار شد، ایتالیا این بیانیه را وتو کرد.»

پیش‌تر «مانلیو دی‌استفانو» وزیر خارجه ایتالیا اعلام کرده بود که این کشور رهبر مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهور موقت به رسمیت نمی‌شناسد.

همچنین طبق این گزارش، اتحادیه اروپا به همراه اروگوئه قصد دارد نخستین نشست وزرای گروه تماس بین‌المللی را روز هفتم فوریه (18 بهمن ماه) در مونته‌ویدئو (پایتخت اروگوئه) برگزار کند.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرده است که ضرب‌الاجل اروپایی‌ها مبنی بر برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری جدید را رد می‌کند و بر قانونی بودن دولت خود تاکید کرد. مادورو همچنین تاکید کرد که کشورش آماده دفاع از خود در مقابل هرگونه مداخله خارجی است.

برخی کشورهای اتحادیه اروپا از جمله فرانسه روز یکشنبه هشدار داده بودند که اگر تا پایان این روز دولت ونزوئلا تصمیم خود برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش از موعد را اعلام نکند گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور به رسمیت خواهند شناخت.

گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا اخیرا طی یک اقدام از پیش طراحی شده که با هماهنگی برخی کشورهای خارجی از جمله آمریکا و کلمبیا طرح ریزی شده بود، خود را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد.

روزنامه واشنگتن پست پیش از سفر مخفیانه گوایدو به بوگوتا و واشنگتن برای دیدار و رایزنی با مقامات آمریکا و کلمبیا خبر داده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها