چین: آمریکا ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارد/ پکن، واشنگتن را از تیره تر شدن روابط برحذر داشت

چین: آمریکا ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارد/ پکن، واشنگتن را از تیره تر شدن روابط برحذر داشت
سه شنبه 16 بهمن 1397 - 13:32

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارد در غیر این صورت روابط دو کشور بیش از گذشته تیره خواهد شد.

العالم ـ آسیا

گنگ شوانگ روز سه شنبه در بیانیه ای این موضوع، که آمریکا چین را در فهرست جدید خود بزرگترین تهدید دانسته است نادرست خواند و افزود: این اتهامات بی اساس است.
دان کوتس رییس سازمان اطلاعات ملی آمریکا می گوید از دیدگاه واشنگتن تهدید از سوی چین بزرگترین تهدید برای این کشور محسوب می شود و باید در قبال آن هشیار بود. از دیدگاه آمریکا کشورهای چین و روسیه بزرگترین تهدیدهای سایبری و جاسوسی علیه واشنگتن هستند اما این نگاه رویارویی باید کنار گذاشته شود.
سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: آمریکا بزرگترین قدرت نظامی در جهان است ولی اگر قرار باشد این کشور تا این اندازه مخاطرات امنیتی داشته باشد پس وضعیت برای کشورهای دیگر چگونه خواهد بود اصلا مشخص نیست که این احساس ناامنی چطور در آمریکا رسوخ کرده است.
این مقام چینی افزود: ما مفاهیم امنیتی را بر اساس همکاری تعریف می کنیم و به نظر چین این واشنگتن است که باید خود را با گرایش همکاری های صلح آمیز و امنیتی با دیگر کشورها متحد و همراه کند.
وی تصریح کرد در دنیا امنیت به طور مطلق وجود ندارد و یک کشور نباید به خاطر امنیت خود باعث نا امنی برای دیگران شود و بهتر است واشنگتن ذهنیت جنگ سرد را رها کند.

پربیننده ترین خبرها