سفر فرستاده ویژه آمریکا به کره شمالی برای احیای روند خلع سلاح هسته ای

سفر فرستاده ویژه آمریکا به  کره شمالی برای احیای روند خلع سلاح هسته ای
سه شنبه 16 بهمن 1397 - 15:47

فرستاده ویژه آمریکا در کره‌شمالی به منظور دیدار با همتای کره‌ای خود و رایزنی به منظور پیشبرد مذاکرات هسته‌ای فردا به پیونگ‌یانگ خواهد رفت.

العالم - آمریکا

«استفان بیگان» فرستاده ویژه آمریکا در کره‌شمالی فردا (چهارشنبه) به پیونگ‌یانگ سفر می‌کند تا با همتای خود دیدار کند.

بنابر گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست، در آستانه نشست جدید سران دو کشور، قرار است بیگان در این سفر تلاش کند تا مذاکرات خلع‌سلاح هسته‌ای را تقویت کند.

بسیاری از کارشناسان کره شمالی از اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر مذاکره با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی استقبال کرده‌اند. آنهم پس از اینکه کره‌شمالی در زمان «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا برنامه موشکی و هسته‌ای خود را توسعه داد.

با این حال ترامپ به دلیل اینکه نتوانسته‌ است در جریان نخستین دیدار آنها در سنگاپور، هیچ تعهد قدرتمندی در زمینه آغاز روند خلع سلاح هسته‌ای از رهبر کره‌ شمالی بگیرد، مورد انتقاد قرار گرفته است.

بیگان از آگوست گذشته در سمت نماینده ویژه در زمینه کره شمالی فعالیت می‌کند و نقش محوری در راستای اهداف آمریکا و چگونگی دستیابی به آنها داشته است.

وی اواخر اکتبر «مایک پاپمپئو» وزیر خارجه آمریکا را در دیدار با «کیم جونگ اون» همراهی کرد و با «کیم هیوگ چول» همتای خود هم ملاقاتی داشت. این اقدام به زعم آمریکا در راستای توسعه سطح مذاکرات کاری صورت گرفته و سازنده ارزیابی شده است.

چندی پیش، خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد که براساس گزارشهای موجود، ترامپ به کره شمالی پیشنهاد داده است که دیدار دومش با رهبر این کشور اواسط فوریه در ویتنام برگزار شود. پیشتر، رسانه‌های آمریکایی از دیدار محرمانه مقامات دو کشور در ویتنام برای انجام هماهنگیهای لازم برای برگزاری این دیدار خبر داده بودند.

فارس

پربیننده ترین خبرها