آیا ولیعهد سعودی با کمک اسرائیل می تواند پادشاهی کند؟

پنج‌شنبه 18 بهمن 1397 - 12:29

رسانه های اسرائیلی هم اکنون این سؤال را پیوسته مطرح می کنند که آیا محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد یا نَه؟

العالم - فلسطین اشغالی

این در حالیست که روابط ریاض و تل آویو به حد عادی سازی علنی رسیده است و بن سلمان از پیروزی بنیامین نتانیاهو در انتخابات آتی کنست (پارلمان اسرائیل) حمایت می کند.

"ارکان بدر" کارشناس امور اسرائیل می گوید : رسانه های اسرائیل پیش بینی می کنند که بن سلمان به اسرائیل سفر کند و این مساله را پیوسته تبلیغ می کنند . این تبلیغات بخشی از سیاست آمریکا و زمینه سازی برای اجرای طرح آمریکایی"معامله قرن" است طرحی که مبتنی بر عادی سازی روابط بین کشورهای عربی و اسرائیل است بدون اینکه اسرائیل امتیازی به فلسطینی ها و عرب ها بدهد.

بدر در مصاحبه اختصاصی با شبکه العالم گفت : مساله سفر احتمالی بن سلمان به اسرائیل که با همدستی کشورهای عربیِ تحت فشار آمریکا نیز تبلیغ می شود، هدفی بجز افزایش جایگاه نتانیاهو در اسرائیل و تضمین پیروی وی در انتخابات آتی (انتخابات کنست "پارلمان صهیونیستی") ندارد.

بدر افزود : آنچه برای دولت ترامپ و برخی از سران عرب خصوصاً عرب های حاشیه خلیج فارس مهم است، چگونگی حمایت کردن از نتانیاهو برای دستیابی مجدد وی به سمت نخست وزیری اسرائیل است.

پربیننده ترین خبرها