سرقت جدید اراضی فلسطین توسط رئیس صهیونیستی

پنج‌شنبه 18 بهمن 1397 - 17:04

رژیم صهیونیستی در اقدامی جدید با همکاری شهرک نشینان صهیونیست اقدام به دزدیدن اراضی فلسطینیان کرانه باختری نموده که در چارچوب طرح توسعه شهرک سازی صهیونیستی قرار دارد.

العالم فلسطین اشغالی

منطقه الاغوار در کرانه باختری در معرض حمله اشغالگران صهیونیست برای ساخت شهرک های جدید قرار گرفته است و فلسطینیان نسبت به افزایش تلاش شهرک نشینان صهیونیست برای سیطره بر چراگاه‌های وسیع کوهپایه های نزدیک مرز اردن هشدار دادند.

رژیم صهیونیستی در گذشته در این منطقه 5 شهرک ساخته است، در این مناطق که ده‌ها کیلومتر امتداد دارد شماری از خانواده‌های فلسطینی ساکنند و این نگرانی وجود دارد که دامداران فلسطینی با اجرای این طرح دیگر قادر به استفاده از چراگاه ها نباشند.

«ولید عساف» -- رییس کمیته فلسطینی «مقابله با دیوار صهیونیستی و شهرک‌های صهیونیست نشین» -- در این خصوص اظهار داشت: منطقه الاغوار شمالی دومین منطقه استراتژیک پس از قدس در چارچوب طرح‌های شهرک سازی صهیونیستی و از محورهای مهم پروژه حل نهایی مشکلات مرزی میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: صدور مجوز ساخت و ساز برای فلسطینیان در این منطقه ممنوع است و رژیم صهیونیستی می کوشد فلسطینیان را از خانه ها و اراضی شان با شیوه های مختلفی مانند جلوگیری از رسیدن آب و برق به آنان بیرون براند.

وی یادآور شد اهالی الاغوار برای تامین نیازهای آبی شان به آب باران متکی هستند که مقدار آن اندک می باشد.

اهالی این منطقه در گفتگو با العالم تصریح کردند: شهرک نشینان صهیونیست مسلح هستند و با مسلسل های خود فلسطینیان را تهدید می کنند.

آمارهای موجود نشان می دهد رژیم صهیونیستی در سال‌های 2006 تا 2017 میلادی حداقل 700 واحد مسکونی را در مناطق فلسطینی منهدم کرده است که حدود سه هزار نفر در آن ساکن بودند که از میان آنان 1400 نفر کودک بودند.

پربیننده ترین خبرها