فراخوان جدید برای تجمع ضد دولتی در فرانسه

فراخوان جدید برای تجمع ضد دولتی در فرانسه
شنبه 20 بهمن 1397 - 01:29

فعالان جنبش ضد سرمایه داری تجمعات جدیدی را در سراسر فرانسه برای سیزدهمین شنبه متوالی پیش بینی کردند.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد، به رغم کاهش آشکار شمار فعالان در هفته گذشته که کم تر از 60 هزار نفر به خیابان ها آمده بودند، فعالان جنبش ضد سرمایه داری تجمعات جدیدی را برای روز شنبه پیش بینی کرده اند.

در پاریس تجمعی برای ساعت 10 و 30 دقیقه در میدان اتوال که دروازه پیروزی نیز در آنجا قرار دارد، پیش بینی شده است و به ویژه تظاهر کنندگان در خیابان شانزلیزه راهپیمایی خواهند کرد و سپس از کناره رود سن تا مقر مجمع ملی و از آنجا از طریق شان دو مارس تا پای برج ایفل حرکت خواهند کرد.

هم زمان سه تجمع دیگر در پایتخت فرانسه پیش بینی شده است و در عین حال برگزاری تجمعات و راهپیمایی های غیر رسمی دیگر رد نشده است.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد مانند آخر هفته های پیش بخش های حساس اطراف نهادها محافظت خواهند شد و شمار قابل توجهی از نیروهای پلیس در پاریس و سایر شهرها مستقر خواهند شد.

بر اساس یک نظرسنجی که نتایج آن روز پنجشنبه منتشر شد، از هر سه فرانسوی دو نفر (64 درصد) به حمایت خود از جنبش ضد سرمایه داری ادامه می دهند. این فعالان عدالت مالیاتی بیشتر و حفظ قدرت خرید مردم را خواستارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها