مجلس اعلای عراق چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت

مجلس اعلای عراق چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت
شنبه 20 بهمن 1397 - 18:53

مجلس اعلای اسلامی عراق طی پیامی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت و از جمله دستاوردهای آن را بازگرداندن اعتبار به امت اسلام و بیداری اسلامی معرفی کرد.

العالم - عراق

مجلس اعلای اسلامی عراق طی پیامی، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به دولت و ملت ایران و نیز امت اسلام تبریک گفت.

بر اساس گزارش وب‌سایت رسمی مجلس اعلای اسلامی عراق، در این پیام آمده، انقلاب اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته دستاوردهای بزرگی را در سطوح مختلف داشت که در رأس آن بازگرداندن هیبت و اعتبار به امت اسلام است؛ امتی که استکبار جهانی می‌خواست آن را ذلیل و تابع خود کند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده، بیداری اسلامی یکی دیگر از نتایج این انقلاب بزرگ بود و این انقلاب می‌تواند اسوه‌ای در مقاومت، ایستادگی و تکیه به خود در بازسازی باشد.

مجلس اعلای اسلامی عراق افزود، علیرغم تمام توطئه‌ها و چالش‌ها، جمهوری اسلامی ایرا ن به برکت دوراندیشی و شجاعت رهبری‌اش و نیز فداکاری‌های ملت موفق شد تمام این توطئه‌ها و در مقدمه آن جنگ ظالمانه‌ای که نظام طاغوتی صدام با تشویق اربابان آمریکایی و صهیونیستی‌اش (علیه ایران) به راه انداخت، شکست دهد.

در ادامه بیانیه تأکید شده، مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از انقلاب و مقاومت ملت عراق علیه دیکتاتوری و تروریسم ممکن نیست فراموش شود و در این مناسبت از تمام حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از عراق در جنگ مقدسش علیه گروه‌های تروریستی مانند القاعده، داعش و باقی مانده‌های رژیم بعث قدردانی و تشکر می‌شود.

مجلس اعلای اسلامی عراق افزود، جمهوری اسلامی ایران با کمال افتخار بار حمایت از قضایای برحق در منطقه و در مقدمه آن مسأله ملت فلسطین را بر دوش می‌کشد، علاوه اینکه حمایت‌های تهران از لبنان، سوریه و سایر کشورهایی که با حمایت استکبار جهانی و صهیونیستی درگیر جنگ شدند، قابل فراموش شدن نیست. ایران در زمینه داخلی نیز دستاوردهای علمی، توسعه‌ای و اقتصادی مهمی داشته و همه اینها علیرغم محاصره و تحریم‌های ظالمانه آمریکا و دنباله‌روهای آن محقق شده است.

در پایان بیانیه مذکور ابراز امیدواری شده همکاری و وحدت میان تمام کشورهای منطقه و تقویت جبهه مقاومت روز به روز بیشتر شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها