گوترش: امیدواریم گوایدو و مادورو را برای برگزاری مذاکرات جدی گرد هم آوریم

گوترش: امیدواریم گوایدو و مادورو را برای برگزاری مذاکرات جدی گرد هم آوریم
يکشنبه 21 بهمن 1397 - 22:46

دبیر کل سازمان ملل ابراز امیدواری کرد تا بتواند رئیس جمهور ونزوئلا و رهبر مخالفان این کشور را برای برگزاری مذاکرات جدی گرد هم آورد.

العالم - آمریکا

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در سی و دومین نشست اتحادیه آفریقا گفت که سازمان ملل امیدوار است که بتواند «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا و «خوان گوایدو» رهبر مخالفان را برای برگزاری مذاکرات جدی گرد هم آورد.

گوترش در حالی در تلاش برای برگزاری مذاکرات بین طرف‌های درگیر در ونزوئلا است که گوایدو از کمک ‌های بشردوستانه از خارج استقبال کرده است.

همچنین مخالفان ونزوئلا از طرحی برای برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی برای جذب کمک‌های بشردوستانه برای ونزوئلا در روز 14 فوریه در واشنگتن خبر دادند.

در مقابل، دولت ونزوئلا اعلام کرد که این کشور در بحران انسانی به سر نمی‌برد و مادورو نیز واشنگتن را به دلیل ایجاد شرایط کودتا در کشور سرزنش کرده و کمک‌های آمریکا به ونزوئلا را «شوی سیاسی» توصیف کرده است.

گوایدو حدود سه هفته پیش خود را رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا معرفی کرد، اقدامی که بلافاصله با حمایت آمریکا مواجه شد و پس از آن برخی کشورهای اروپایی نیز از گوایدو اعلام حمایت کردند.

در مقابل نیز روسیه، مکزیک، چین، ترکیه، اروگوئه، ایران و چندین کشور دیگر حمایت قاطع خود از مادورو را به عنوان رئیس جمهور منتخب ونزوئلا ابراز داشته‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها