جشن چهل سالگی انقلاب در سراسر کشور + تصاویر

جشن چهل سالگی انقلاب در سراسر کشور + تصاویر
دوشنبه 22 بهمن 1397 - 10:03

مردم کشورمان همزمان با آغاز آیین جشن چهل سالگی انقلاب در تهران، در سایر نقاط پهناور ایران اسلامی نیز در جشن طلیعه چهل سالگی انقلاب حضوری پرشور دارند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

راهپیمایی سراسری 22 بهمن در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پرشور مردم آغاز شده است.

جشن چهل سالگی انقلاب در استان مرکزی

مراسم جشن چهل سالگی انقلاب و راهپیمایی ۲۲ بهمن از ساعت ۸:۳۰ در اراک شروع شد در این مراسم گروه سرود ۱۳۵۷ نفری شعر انقلاب را همخوانی کردند.

راهپیمایی اراک راس ساعت ۱۰ صبح در مسیر‌های پل خیبر، خیابان محسنی، خیابان شهید ادبجو، میدان البرز، مصلای بیت المقدس با حضور پرشور مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه، برگزار خواهد شد.

برپایی غرفه‌های فرهنگی و ایستگاه‌های نقاشی و اجرای ویژه برنامه‌های شاد و مفرح توسط هنرمندان همراه با پخش زنده تلویزیونی هم از دیگر برنامه‌ها که در مسیر راهپیمایی اجرا می شود.

راهپیمایی 22 بهمن در خراسان جنوبی

راهپیمایی 22 بهمن همزمان با سراسر کشور و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پرشور مردم در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

این راهپیمایی با حضور انبوه مردم وفادار به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی از میدان شهدا که روزی میعادگاه مبارزه با رژیم طاغوت بود، آغاز شد و تا میدان قدس این شهر ادامه دارد.
در این راهپیمایی عظیم مردمی، پیر و جوان، زن و مرد و کودک و نوجوان از اقشار مختلف کارمند و فرهنگی، دانشجو و دانش آموز، کارگر و کشاورز و کسبه، دست در دست و همصدا با هم با سردادن شعارهای انقلابی پایبندی خود به ارزش های انقلاب اسلامی را فریاد می کنند.
وزیر اطلاعات، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و جمعی از مدیران نیز در همان ساعات اولیه به جمع مردم در میدان شهدا پیوستند.
راهپیمایی در مرکز استان در مسیر میدان شهدا - خیابان شهدا - میدان ابوذر - خیابان ارتش - خیابان پاسداران و میدان قدس برگزار می شود.
راهپیمایان با مشت های گره کرده و سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» ، «مرگ بر اسراییل» و «ملت ما بیدار است از آمریکا بیزار است» ضمن ابراز برائت از استکبار جهانی، حمایت خود را از مظلومان جهان اعلام می دارند.
این راهپیمایی به صورت همزمان در بیش از 100 نقطه استان مرزی خراسان جنوبی برگزار می شود.
سخنران پایانی راهپیمایی 22 بهمن در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات است.

راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن در استان خراسان‌رضوی

راهنمایی باشکوه ۲۲ بهمن در سراسر استان خراسان‌رضوی آغاز شد.

مردم استان خراسان‌رضوی همگام با مردم انقلابی سراسر کشور در سالروز 22 بهمن و در چهلمین فجر انقلاب اسلامی با حضور میلیونی و پرشور خود بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی بیعت می‌کنند.

راهپیمایی 22 بهمن مشهدمقدس نیز از ساعت 8:30 صبح در میدان 15 خرداد آغاز شده و پیر و جوان، زن و مرد به خیابان‌ها آمده‌اند تا پاسخ دندان‌شکنی به استکبار جهانی بدهند.

سخنران مراسم پایانی 22 بهمن مشهدمقدس، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی خواهد بود و در سایر شهرستان‌های خراسان رضوی نیز سخنرانانی از قبل تعیین شده است.

هماهنگی لازم با اتوبوسرانی مشهد و قطار شهری برای انتقال راهپیمایان به خیابان امام رضا‌(ع) انجام شده ‌و اتوبوس‌ها و مترو نیز از ساعت 6 تا 15 در مسیرهای راهپیمایی رایگان خواهد بود.

فریاد «مرگ بر آمریکا» در حاشیه دریای جنوب غرب اقیانوس هند و خلیج بنگال

خدمه ناو گروه شصتم نیروی دریایی ارتش در جریان انجام ماموریت خود در آب‌های دریای جنوب غرب اقیانوس هند و خلیج بنگال با گرامی‌داشت فرا رسیدن 22 بهمن، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

خدمه ناو گروه شصتم نیروی دریایی ارتش در جریان انجام ماموریت خود در آب‌های دریای جنوب غرب اقیانوس هند و خلیج بنگال با گرامی‌داشت فرا رسیدن 22 بهمن سالروز پیروزی جمهوری اسلامی در ایران، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

همزمان با فرارسیدن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن در سراسر کشور، فرماندهان و خدمه ناوگروه اطلاعاتی عملیاتی شصتم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن بایندر، ناو لجستیکی بوشهر و ناو لجستیکی لاوان، بعد از ۲۰ روز دریانوردی در حوالی دریایی جنوب غرب اقیانوس هند و خلیج بنگال، شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را بر روی عرشه سر دادند.

دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر نیز برای گذراندن دوره کارورزی خود در این سفر حضور دارند.

شور جشن انقلاب در اصفهان

امروز همه جای سرزمین مان لبریز واژه های حضور و حماسه است، در اصفهان در و دیوار دیار نصف جهان انعکاس بانگ الله اکبر است، فریاد انسان های دور که بر زبان نسل های امروز جاری شده است.

خبرنگار ایرنا در باره حال و هوای اصفهان می گوید: خیابان ها سرشار از جنبش و جوشش است، همه آمدند، گاه شانه به شانه، گاه تنها، گاه نشسته بر ویلچر، گاه تکیه بر عصا، گاه آرمیده در آغوش پدر، چهره ها می خندد، گاه چروکیده از گذر عمر، گاه سرزنده از جوانی.
آنطرف تر نقش پرچم سه رنگ بر گونه ها نشسته است، قلم موها امروز به رنگ های سرخ و سفید و سبز وفادارند.
اطراف زنده رود ، بابادک ها چه رهایند، درست شبیه آنها که پر گشودند.
اینجا کنار پل خواجو جمعی از نوجوانان را می بینیم، دخترکی پر جنب و جوش در کنار دوستانش در حال زمزمه است، نزدیک تر می شوم: زیرلب می خواند: بوی گل سوسن و یاسمن آید...
یک گروه از دانش آموزان با لباس های متحد الشکل را در چهار راه شکرشکن اصفهان می بینی که با همان شیطنت های همیشگی صدای خود را در گلو انداخته اند و شعارها را تمرین می کنند.
کمی آنطرف تر در نزدیکی میدان فلسطین پرچم ایران را در دستان مردمی می بینی که می خواهد مثل قطار در امتداد حماسه مردمی راه می رود.
لحظه لحظه بر انبوه جمعیت افزوده می شود، حالا دیگر از هر سو گام ها تندتر می شود، لب ها همه خندان و چشم ها خیره به عظمت حضور است.
پیر و جوان، کوچک و بزرگ، زن و مرد همه آمده اند تا زیر سایه درخت تنومند انقلاب از نسیم فرح بخش اتحاد سرخوش و سرزنده شوند.
یک بانوی اصفهانی می گوید: فقط آمده ام که بگویم پشتیبان کشور هستم و حضور در کنار مردم سرزمینم شادی آفرین است.
مهسا مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد : امروز روز شکوه ملت ایران است ، افتخار می کنم ایرانی هستم و برای سرزمین و انقلابم آمده ام تا به دشمنان بگویم اینجا مهد دلیران است، مهد شیران است، مهد ایثار است.
خیابانهای منتهی به میدان امام اصفهان مملو از جمعیت است، پیرمردی سالخورده با انگشتانش به دوربین اشاره می کند و می گوید: 'باز هم شلوغ تر از هر سال'.
خودم را خبرنگار ایرنا به حاج رضا صمدی معرفی می کنم و تاکید دارد که بنویسید این عشق و دلدادگی ملت ایران را.
وی خاطرنشان کرد : چهل سال است در جشن انقلاب شرکت دارم ، به وظیفه اک عمل می کنم اما مسوولان باید قدر این نعمت و برکت حضور مردم را بدانند و هرچه برای آنها انجام دهند کم است.
بانویی که عکس فرزند شهیدش را در آغوش دارد کمی آنطرف تر به سوی جمعیت در حال حرکت است. می گوید هر سال در 22 بهمن صحنه ها و خاطرات تظاهرات آن سال ها از ذهنم می گذرد.
همه به جشن شکوهمند انقلاب دعوت شده اند، جشنی به قدمت چهل سال که بر تن صدها اهریمن لرزه می افکند.
هر لحظه شانه ها نزدیک تر ، دست ها مشت تر و فریادها هویدا می شود، جمعیت چون رودی به میدان امام اصفهان ملحق می شوند، میدان امام امروز معیادگاه حضور مردم نصف جهان است که تاریخ دلدادگی حضور را دوباره تمرین و ثبت و ضبط می کند.
آری - امروز تولد آزادی است، سالگرد چهل سالگی انقلاب است، امروز فصل دیگری از حضور و حماسه در کارنامه انقلاب اسلامی ثبت می شود.
ای جهان، امروز پنجره بگشا و به تماشای ایران و ایرانی بنشین و ببین که همه مسرورند به لذت حضور و وفاداری به انقلابشان و چون کوهی استوار به راهشان ادامه می دهند.
آری - امروز ایران لبریز از واژه های حماسه است که تکرار شدنی است، امروز فصل شگفتن هر ایرانی است.
راهپیمایی 22 بهمن امسال اصفهان در 130 نقطه استان آغاز شده است.

راهپیمایی یوم الله 22 بهمن در استان البرز

مردم فهیم ، آگاه و با بصیرت استان البرز نیز با تشکیل صفوف متحد و به هم پیوسته به اقیانوس فجر چهلم پیوستند و در یوم الله 22 بهمن شکوه دیگری از اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

سیل جمعیت مردم شهرستان کرج و دیگر شهرستان های استان البرز از نخستین ساعات امروز به سوی خیابان های اصلی شهرها سرازیر شد و بی توجه به تحریم ها و تهدید های دشمنان توفنده تر از 22 بهمن 57 به ندای ولایت لبیک گفتند.
قشرهای مختلف مردم با سردادن شعارهای انقلابی مانند « خونی که در رگ ما است هدیه به رهبر ما است»، « ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» ،« خامنه ای خمینی دیگر است»، « مرگ بر آمریکا» و« مرگ بر اسراییل» بار دیگر با آرمان های والای خمینی کبیر (ره ) ، شهدای والامقام و مقام عظمای ولایت عهدی دوباره بستند.
مردم استان البرز با شرکت در این راهپیمایی نشان دادند که مشکلات امروز کشور نمی تواند آنها را از مسیر نظام و انقلاب دور سازد و همواره پشتیبان نظام و رهبری خواهند بود.
پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ امروز فارغ از تمامی مشکلات اقتصادی کشور، با مشت هایی گره کرده در دفاع از نظام و انقلاب به میدان آمدند تا بار دیگر به جهانیان نشان دهند هیچ مانعی نمی تواند آنان را در دفاع از آرمان های امام(ره) و مقام معظم رهبری ناامید سازد و همواره پای آرمان ها می مانند.
امسال در کلانشهر کرج چهار مسیر اصلی برای این راهپیمایی اختصاص یافته است که هر یک از این مسیر با جنب و جوش خاصی همراه است.
مردم شهرستان های ساوجبلاغ ، طالقان ، نظرآباد ، اشتهارد و فردیس بار دیگر وحدت و یکدلی خود را چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به رخ جهانیان کشیدند.
تمام قشرهای مردم استان حدود سه میلیون نفری البرز اعم از زن و مرد، پیر و جوان ، دانش آموز و دانشجو ، کارگر و کشاورز و دیگر اصناف به میدان آمده اند تا فجر چهلم را به کوری چشم دشمنان اسلام با شکوه تر از گذشته برگزار کنند.

جشن چهل سالگی انقلاب در همدان زیر بارش برف زمستانی

آیین راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در حالی در همدان آغاز شده که مردم در زیر بارش برف زمستانی به استقبال گرمای چهل سالگی انقلاب شتافته اند.

مردم همیشه در صحنه همدان در خیابان های پوشیده از برف، آمده اند تا برگ زرینی در کارنامه درخشان خود ثبت کنند.
راهپیمایان 22 بهمن در دیار دانایان با در دست گرفتن پرچم جمهوری اسلامی شعارهای «22 بهمن یوم الله - یوم الله»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» سر می دهند.
مردم ولایتمدار همدان از زن و مرد، پیر و جوان با فریادهای الله اکبر، خامنه ای رهبر، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و با حمل دست نوشته هایی بار دیگر پایبندی خود به آرمان های نظام و انقلاب را به نمایش گذاشتند.
اکنون مردم شهر همدان از مسیرهای تعیین شده با شعارهای خود و با در دست داشتن پلاکاردهایی حاوی تصاویر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در حال راهپیمایی هستند.
حضور گسترده ورزشکاران، دانشجویان و دانش آموزان، خانواده معظم شهدا، کارگران و کارمندان، همچون سال های گذشته به شکوه این مراسم افزوده است.

راهپیمایی 22 بهمن در لرستان

هم‌زمان با یوم‌الله 22 بهمن، راهپیمایی گسترده اقشار مختلف استان لرستان آغازشده و مردم با حضور پرشور خود در میدان شهدای خرم‌آباد، چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران را باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌کنند.

راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و نشان دادن اقتدار ایران اسلامی درصحنه جهانی است، امروز همه آمده‌اند تا دست در دست و هم‌صدا باهم با سردادن شعارهایی پایبندی خود را به ارزش‌های انقلاب اسلامی به گوش جهانیان برسانند.

راهپیمایی مردم ولایتمدار لرستان با مشت‌های گره‌کرده و سردادن شعارهای "الله‌اکبر"، "مرگ بر آمریکا" و"مرگ بر اسرائیل" ضمن ابراز برائت از استکبار جهانی، بار دیگر با آرمان‌های امام خمینی(ره) شهدا و رهبر فرزانه انقلاب اعلام می‌کنند.

مردم لُر امروز صحنه‌هایی بسیار زیبا از وحدت و همدلی به نمایش گذاشته‌اند و با در دست داشتن تصاویر امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی حمایت خود را از انقلاب و دستاوردهای آن نشان می‌دهند.

حماسه مردم قم در ۲۲ بهمن

راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در قم از مسیرهای دهگانه به سمت میدان آستانه آغازشده است.

حماسه یوم‌الله 22 بهمن مردم قم در سال 97 پرشورتر از گذشته و علیرغم سردی هوا و بارش باران الهی از لحظاتی قبل از مسیرهای ده‌گانه به سمت محل تجمع آغازشده است.

طنین‌انداز شدن شعارهای"ایران، ایران"، "در بهار آزادی جای شهدا خالی"، "مرگ بر استعمار"، "مرگ بر آمریکا" و غیره در خیابان‌های شهر قم وجهه زیبایی از ولایتمداری مردم قم را ثابت کرده است.

مردم از گوشه گوشه شهر با همتی راسخ و بدون توجه به سردی هوا به سمت میدان آستانه در حرکت هستند.

مردم ولایتمدار قم از ساعاتی قبل خود را به میدان آستانه محل تجمع راهپیمایان رسانده‌اند تا بار دیگر خروش و همبستگی خود را به رخ دشمنان انقلاب بکشانند و ثابت کنند همواره پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

سخنران مراسم 22 بهمن در شهر قم حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی نماینده سابق ولی‌فقیه در سپاه پاسداران و رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها