نقش زنان در انقلاب اسلامی ایران در گفتگو با معصومه ابتکار + فیلم

دوشنبه 22 بهمن 1397 - 12:27

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم گفت زنان و مردان ایران به یک اندازه در رهبری انقلاب اسلامی سهیم بوده اند وی گفت زنان در ابتدای انقلاب اسلامی نقش مؤثر و برجسته ای داشتند.

العالم - ایران

خانم ابتکار در این گفتگوی اختصاصی که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد گفت: برخی در همان موقع سعی می کردند مانع حضور زنان شده یا از اهمیت مشارکت آنها در انقلاب بکاهند لذا از امام خمینی خواستند مانع حضور و مشارکت زنان در راهپیمایی ها شوند اما امام به آنها پاسخ داد که انقلاب اسلامی متعلق به همه زنان و مردان این کشور است.

خانم ابتکار در ادامه گفت همین افراد بار دیگر از امام خواستند مانع حضور زنان در مجلس شورای اسلامی شوند اما امام پاسخ دادند که حق حضور در پارلمان و نمایندگی مجلس شورای اسلامی به همه زنان و مردان ایرانی تعلق دارد.

ابتکار خاطرنشان کرد که امام خمینی از آنجا که یک فقیه و مرجع تقلید بودند رهبر سیاسی کاردان و اندیشمند تاریخی هم بودند.

وی تصریح کرد: نگاه سنتی که نسبت به زنان وجود دارد هیچ ربطی به اسلام ناب محمدی ندارد، این نوع نگاه را نگاهی واپس گرایانه دانست که می کوشد مانع حضور زنان دره مه عرصه ها شود. اما امام خمینی با نگاه دقیق و ممتاز و امروزی خود بر ضرورت حضور زنان در همه عرصه ها تأکید داشتند.

ابتکار در ادامه خاطرنشان کرد که زنان ایرانی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مبارزه کردند و 7 هزار شهید تقدیم کردند. وی با اشاره به رشد روزافزون زنان به رغم تحریم و مشکلات و محاصره، گفت که همه اینها در ایران امروز به رغم تحریم و محاصره شاخص های مثبتی به حساب می آیند.

پربیننده ترین خبرها