کشته شدن 20 غیر نظامی در حملات ائتلاف آمریکا به شرق سوریه

کشته شدن 20 غیر نظامی در حملات ائتلاف آمریکا به شرق سوریه
سه شنبه 23 بهمن 1397 - 11:06

جنگنده‌های آمریکایی دو بار شهرک الباغوز واقع در ریف شرقی استان دیرالزور را بمباران کردند که در پی آن 20 غیر نظامی جان خود را از دست دادند.

العالم _ سوریه

جنگنده‌های حاضر در ائتلاف موسوم به ضد داعش به سرکردگی آمریکا همچنان در سوریه افراد غیر نظامی را بمباران می‌کنند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که جنگنده‌های آمریکا شهرک «الباغوز» واقع در شرق استان دیرالزور (شرق سوریه) را هدف حملات خود قرار دادند.

این حملات که به زعم مبارزه با داعش انجام می‌گیرد، موجب کشته شدن 16 غیر نظامی دیگر شد.

منابع محلی اعلام کردند که در پی حملات جنگنده‌های آمریکا در ظهر دوشنبه (روز گذشته) نیز چهار نفر دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که عناصر تروریستی داعش در منطقه الباغوز محاصره شده‌اند و همین مسئله توجیهی برای تداوم حملات جنگنده‌های آمریکا به این منطقه است.

رسانه داعش موسوم به «خبرگزاری اعماق» روز دوشنبه (دیروز) اعلام کرد در بمباران ائتلاف آمریکایی و حمله نیروهای کُرد در شرق سوریه، حدود صد نفر از مردم کشته یا زخمی شده‌اند.

جنگنده‌های ائتلاف آمریکا شنبه هفته جاری نیز شهرک «الطیانه» در شرق دیرالزور را به شدت بمباران کردند که در پی آن نیز سه نفر دیگر کشته شده بودند.

ائتلاف ضد داعش توسط آمریکا در آگوست سال 2014 و خارج از چارچوب سازمان ملل متحد شکل گرفت و وزارت خارجه سوریه بارها از شورای امنیت و سازمان ملل خواستار انحلال آن شده است.

به گزارش سانا، این ائتلاف از زمان تشکیل شدن، صدها شهر، شهرک و روستا را در استانهای دیرالزور و حسکه (شمال شرق سوریه) را بمباران کرده است که در پی آن هزاران غیر نظامی جان خود را از دست دادند.

پربیننده ترین خبرها