قاضی فدرال آمریکا: مدیر اسبق ستاد ترامپ به دادستان‌ها دروغ گفته بود

قاضی فدرال آمریکا: مدیر اسبق ستاد ترامپ به دادستان‌ها دروغ گفته بود
پنج‌شنبه 25 بهمن 1397 - 11:38

یک قاضی فدرال آمریکا می‌گوید پل منافورت -- مدیر پیشین ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ -- به دادستان‌ها به عمد دروغ گفته و توافق با بازرس ویژه تحقیقات پرونده روسیه را نقض کرده‌است.

العالم - آمریکا

قاضی ایمی برمن جکسون در این خصوص گفت شواهد «قابل توجهی» وجود دارد که نشان می‌دهد منافورت در سه مورد مختلف، از جمله درباره ارتباطاتش با کنستانتین کیلیمنیک -- شریک تجاری پیشین خود -- به دادستان‌ها دروغ گفته است.

کیلیمنیک متهم است با سازمان‌های جاسوسی روسیه رابطه داشته؛ موضوعی که از سوی این تاجر رد شده‌است. گزارش‌ها حاکی‌ست او در حال حاضر در روسیه به‌سر می‌برد.

قاضی جکسون حکم داده‌است که دروغگویی منافورت به دادستان‌ها، ناقض توافقی‌ست که او با بازرس ویژه پرونده تحقیقات روسیه، رابرت مالر، حاصل کرده بود. نقض این توافق می‌تواند به محکومیت سنگین سلب آزادی منافورت بیانجامد.

رابرت مالر از سوی وزارت دادگستری آمریکا مسئول انجام تحقیقات درباره اتهام دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا توسط روسیه است. نهادهای اطلاعاتی آمریکا مدعی شده‌اند برآوردهای آن‌ها نشان می‌دهد روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶، دست به دخالت‌هایی به سود دونالد ترامپ و به زیان هیلاری کلینتون زده‌است.

اما روسیه این اتهام‌ها را رد کرده‌است. ترامپ بارها گفته هیچ‌گونه تبانی بین او و مسکو صورت نگرفته‌است و در مواردی نیز تحقیقات را «تصفیه حساب سیاسی» توصیف کرده‌است.

پربیننده ترین خبرها