افزایش خشونت در تظاهرات های سودان

افزایش خشونت در تظاهرات های سودان
جمعه 26 بهمن 1397 - 13:18

پلیس سودان، تظاهرات مردمی که  خواهان برکناری عمر البشیر رئیس جمهوری این کشور بودند را در مناطق مختلف سرکوب و دهها نفررا بازداشت کرد.

العالم - آفریقا

مقامات این کشور خواهان اجرای تدابیر قانونی در حق تظاهرکنندگان شده و آنان را به ایجاد خشونت و به خطر انداختن امنیت کشور متهم کردند.

در خرطوم پایتخت سودان نیز تظاهراتی در بازار العربی با حضور صدها تظاهرکننده برگزار شد و تظاهرکنندگان ازچندین منطقه، اطراف پایتخت تجمع کرده ودر خیابان های اصلی شعار سر داده و میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی و پلیس درگیری هایی به وقوع پیوست .

نیروهای امنیتی نیز برای جلوگیری از عکس گرفتن عکاسان در بیشتر ساختمان ها و بناهای مشرف بر بازار العربی تجمع کردند و شمار زیادی تظاهرکننده نیز بازداشت شدند .

تظاهرات دیگری در شهر ودمدنی در مرکز سودان و الابیض در غرب برگزار شد و تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی خواهان برکناری البشیر و سرنگونی رژیم بودند.

بحران نفت و پول نقد هنوز وجود دارد، و شهروندان نمی توانند سپرده های خود را از بانک ها خارج کنند.

دانشگاه‌ها نیزکه از ابتدای تظاهرات تعطیل بود،فعالیت خود را از سر نگرفته حتی دانشجویان به هنگام رفتن به مدرسه با نگرانی مسیر را طی می کنند و شاهد ماشین های نیروهای امنیتی هستند.

خانواده ها نیز با نگرانی در انتظار بازگشت فرزندان و دختران خود از مدارس هستند.

" محمد علی فزاری " تحلیلگر سیاسی در گفت وگو با خبرنگار العالم گفت : بسیاری از نهادهای دولتی و مراکز بهداشتی و آموزشی تقریبا تعطیل شده، دیروز نیزچندین بانک اعتصاب کردند.

تظاهرات و حرکت های انقلابی کنونی نیز تاثیرات زیادی برجای گذاشته است.

روز به روز نیز بحران های سیاسی و اقتصادی در حال افزایش است.

"طارق ابوشوره " خبرنگار العالم در خرطوم نیزگفت: هراندازه که دولت سودان فعالیت های خیابانی مردم را نادیده می گیرد، خشونت تظاهرات در میدان های سودان افزایش می یابد و بسیاری از مراکز خدماتی متاثر از این وضعیت، از فعالیت دست برداشته است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها