تاکید جوزف وتل بر نوع جدیدی از پشتیبانی از نیروهای کُرد سوریه

تاکید جوزف وتل بر نوع جدیدی از پشتیبانی از نیروهای کُرد سوریه
شنبه 27 بهمن 1397 - 00:18

فرمانده ارتش آمریکا با اشاره به اینکه نیروهای کُرد سوریه از این پس با جنگهای چریکی تروریست‌های داعش روبرو خواهند شد، بر لزوم ارائه نوع جدیدی از پشتیبانی به این نیروها تأکید کرد.

العالم-آمریکا

ژنرال «جوزف وتل» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه روز جمعه در گفتگو با خبرگزاری رویترز به صراحت اظهار داشت که با خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه، واشنگتن باید به تسلیح و کمک رسانی به نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه (SDF) ادامه دهد؛ مشروط بر اینکه این نیروهای کُرد همچنان به مبارزه خود علیه داعش ادامه دهند.

این توصیه های نظامی جوزف وتل به خوبی نشان می دهد که ارتش آمریکا به رغم نگرانیهای مقامات ترکیه- متحد نظامی خود در ناتو_ به تداوم شراکت نظامی خود با نیروهای دموکراتیک سوریه همچنان امیدوار است.

وتل در این مصاحبه گفت: «تا زمانی که آنان [نیروهای کرد دموکراتیک سوریه] با داعش می جنگند و به اعمال فشار بر آنها ادامه می دهند، من فکر می کنم به نفع ماست که به ارائه تجهیزات به آنها برای انجام این مهم ادامه دهیم».

وی در ادامه افزود که پیش بینی می کند کمک آتی آمریکا به نیروهای دموکراتیک سوریه پس از تصرف آخرین بخش از مناطق تحت اشغال داعش توسط این نیروها تغییر کند. [زیرا] از آن پس نیروهای دموکراتیک سوریه باید با شبکه ای پراکنده تر و به سختی قابل شناسایی تروریستهای داعش که دست به حملات چریکی می زنند، مبارزه کنند.

جوزف وتل در تکمیل سخنان قبلی خود افزود: «هنگامی که آنها [نیروهای کُرد] وارد یک حوزه وسیع تری از شرایط امنیتی می شوند، پس به نوع جدیدی از تجهیزات (برای پشتیبانی از آنها) نیاز است».

گفتنی است که یک مقام کاخ سفید بدون اظهارنظر در خصوص کمک آتی به نیروهای دموکراتیک سوریه، بار دیگر بر پایبندی دولت ترامپ به یک ائتلاف وسیع تر ضد داعش تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها