اعتراض مردم یمن به نشستن وزیر خارجه دولت عبدربه در کنار نتانیاهو

اعتراض مردم یمن به نشستن وزیر خارجه دولت عبدربه در کنار نتانیاهو
شنبه 27 بهمن 1397 - 10:45

نشستن وزیر خارجه دولت انتصابی یمن در کنار نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در کنفرانس ورشو موجی از محکومیت و اعتراض یمنی ها را به دنبال داشته است.

العالم - یمن

مردم و سیاستمداران یمنی مشارکت هیأتی از دولت انتصابی عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و غیرقانونی یمن در کنفرانس ورشو را محکوم و آن را نمونه ای از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دانستند.

دولت نجات ملی ، کمیته انقلابی اعلای یمن و احزاب سیاسی در صنعاء در بیانیه های جداگانه اعلام کردند که دولت انتصابی عبدربه برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی تلاش می کند.

تصویری که به تازگی از کنفرانس ورشو منتشر شده، نشان می دهد که "خالد الیمانی" وزیر امور خارجه دولت انتصابی عبدربه در کنار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نشسته است.

دولت نجات ملی، کمیته انقلابی اعلای یمن، جنبش انصار الله و احزاب سیاسی صنعاء در بیانیه های خود اعلام کردند که ملت یمن عادی سازی روابط بین کشورهای عربی خودباخته با رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند و معتقدند که مشارکت نمایندگان دولت انتصابی عبدربه در کنفرانس ورشو بخشی از توطئه های صهیونیسم و آمریکا علیه ملت های منطقه خاورمیانه است.

"فهمی الیوسفی" معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم گفت : نشستن وزیر خارجه دولت عبدربه در کنار نخست وزیر اسرائیل دلیلی قاطع بر عادی سازی روابط بین این دو طرف است.

الیوسفی افزود : دولت صنعاء (دولت نجات ملی) و دیگر گروه های مخالف تجاوزگری عربستان با هر گونه عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی مخالف هستند و از ملت فلسطین حمایت می کنند.

"حسن البخیتی" نویسنده و کارشناس سیاسی یمنی اعلام کرد : ائتلاف سعودی که به یمن تجاوز می کند، تحت حمایت طرف های مشارکت کننده در کنفرانس ورشو است. هدف اعلامی کنفرانس ورشو مقابله با ایران است ولی طرف های مشارکت کننده در این کنفرانس همان کسانی هستند که در تجاوز به یمن همدستی می کنند و می خواهند خود را بیش از پیش به رژیم صهیونیستی نزدیک کنند.

دولت نجات ملی در صنعاء اعلام کرد که کنفرانس ورشو نقاب از چهرۀ کشورهای عربی که مدعی دفاع از حقوق ملل عرب و مسلمان هستند، برداشت و نشان داد که این کشورها تا چه اندازه وابسته و دلبسته به قدرت های استکباری و استثماری جهان هستند.

خالد الصایدی خبرنگار شبکه العالم در یمن اعلام کرد : مردم یمن می گویند که همیشه حامی ملت فلسطین هستند و وزیر خارجه دولت انتصابی عبدربه به نمایندگی از یمنی ها در کنفرانس ورشو مشارکت نکرده است و نشستن وی در کنار نخست وزیر اسرائیل بیانگر عادی سازی روابط بین دولت عبدربه و رژیم اشغالگر است.

پربیننده ترین خبرها