اردوغان مطرح کرد؛

احتمال افزایش شرکت کنندگان مذاکرات آستانه به 5 کشور با حضور عراق و لبنان

احتمال افزایش شرکت کنندگان مذاکرات آستانه به 5 کشور با حضور عراق و لبنان
شنبه 27 بهمن 1397 - 17:55

رئیس‌جمهور ترکیه از احتمال پیوستن عراق و لبنان به جمع روسیه، ترکیه و ایران در مذاکرات آستانه درباره حل بحران سیاسی سوریه خبر داد.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: «مذاکرات آستانه به عنوان یک اقدام دیپلماتیک در کنار مذاکرات ژنو تحت نظارت سازمان ملل، ادامه دارد.»

به گزارش ریانووستی، وی تاکید کرد: «مذاکرات آستانه را جایگزین مذاکرات ژنو که ادامه کار آن با شکست مواجه شده است، نمی‌دانیم.»

اردوغان تصریح کرد: «همانطوری که پیشتر گفته بودم، ممکن است کشورهای عراق و لبنان که مرزهای مشترکی با سوریه دارند، به جمع شرکت‌کنندگان مذاکرات آستانه(ایران، روسیه و ترکیه) اضافه شوند.»

اردوغان این اظهارات را در حالی عنوان می‌کند که او روز پنجشنبه گذشته در سوچی در نشست مشترک با روسای جمهور روسیه و ایران شرکت کرده بود.

رئیس‌جمهور ترکیه در اظهاراتی درباره نشست سوچی با «حسن روحانی» و «ولادیمیر پوتین» تاکید کرد تمرکز این نشست بر بحران سوریه و به ویژه وضعیت «ادلب» بوده است.

اردوغان امروز همچنین گفته که احتمال عملیات نظامی مشترک ترکیه، ایران و روسیه در استان ادلب سوریه وجود دارد.

پس از دیدار شهریورماه رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در سوچی اعلام شد که یک منطقه حائل و عاری از سلاح به عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر در بین خطوط تماس ارتش سوریه و افراد مسلح در شمال غرب سوریه ایجاد خواهد شد و گروه‌های مسلح و ارتش سوریه از این مناطق عقب نشینی خواهند کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها