درصورت ائتلاف با دولت سوریه؛

آمریکا حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه را متوقف می‌کند

آمریکا حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه را متوقف می‌کند
دوشنبه 29 بهمن 1397 - 03:37

ژنرال «پال لاکامرا» فرمانده نیروهای ائتلاف آمریکایی روز یکشنبه به نیروهای دموکراتیک سوریه هشدار داد، درصورت ائتلاف با سوریه یا روسیه کمک های واشنگتن به این نیروها قطع خواهد شد.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، لاکامرا افزود: آمریکا درصورتی که نیروهای دموکراتیک سوریه با نظام بشار اسد یا روسیه ائتلاف کنند، ناچار خواهد شد تا کمک های نظامی خود را به این نیروها قطع کند.
فرمانده نیروهای ائتلاف آمریکایی گفت: تا زمانی که آن ها شریک ما باقی بمانند، ما به آموزش و ارائه کمک های تسلیحاتی به آن ها ادامه خواهیم داد.
وی ادامه داد: درصورت اتحاد آن ها با سوریه یا روسیه دیگر از شرکای ما نخواهند بود.
پیش تر برخی منابع از تلاش نیروهای کُرد برای مذاکره با دولت سوریه به منظور حفظ مناطق تحت کنترل آن ها در شمال این کشور پس از خروج نیروهای آمریکایی خبر داده بودند.
کردهای سوریه سال ها با تکیه بر حمایت آمریکا از گفت وگو با دولت سوریه خودداری می کردند.
آمریکا از سال 2016 ابتدا 2 هزار نیروی نظامی خود را بدون مجوز دولت دمشق برای حمایت از کردهای سوری به استان الحسکه در شمال شرق سوریه که تحت کنترل کردها می باشد، اعزام کرد و پس از آن اقدام به ایجاد 18 پایگاه در سه استان الحسکه، الرقه و دیرالزور نمود.
واشنگتن همچنین در حدود دو سال پیش با ایجاد پایگاه نوزدهم خود در منطقه التنف در جنوب شرق سوریه (هم مرز با عراق و اردن) 600 نظامی دیگر خود را جهت آموزش و تجهیز تروریست ها به این پایگاه اعزام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها