ترکیه: بیش از 311 هزار پناهنده سوری به کشور خود بازگشتند

ترکیه: بیش از 311 هزار پناهنده سوری به کشور خود بازگشتند
سه شنبه 30 بهمن 1397 - 12:50

وزیر کشور ترکیه در پی تدارک دولت سوریه برای بازگشت پناهجویان به کشورشان، اعلام کرد که بیش از 311 هزار پناهجوی سوری به کشور خود بازگشته اند.

العالم ـ سوریه

به گزارش خبرگزاری دمیراؤرن، سلیمان سویلو در نشستی با موضوع «ششمین کنفرانس وزرای روند بوداپست» گفت: به دنبال آغاز آرامش و ثبات در سوریه طی دو سال گذشته، 311 هزار و 968 سوری به کشورشان بازگشتند.
وزیر کشور ترکیه با اشاره به اینکه در سال 2018 در جهان 245 میلیون نفر مهاجر بین‌المللی وجود دارد، افزود: این رقم از جمعیت برزیل بیشتر است.
به گفته وی آمار افرادی که در سراسر جهان از محل اقامت خود رانده شده‌اند طی 15 سال گذشته با سه و نیم برابر افزایش به 71 میلیون نفر رسیده است که بیش از جمعیت فرانسه می‌باشد.
این در حالی است که دولت سوریه نیز طی چند ماه اخیر اقدام به ارسال امکانات، بازسازی راه ها، اصلاح شبکه برق و آب و تامین لوازم بهداشتی درمانی در مناطق آزاد شده از دست تروریست ها کرده تا شرایط برای بازگشت آوارگان سوری مهیا شود.
این مقام ترک گفت: ترکیه میزبان حدود 4.5 میلیون پناهنده خارجی است که حدود 3.6 میلیون تن از آنها تحت حمایت نهادهای بین المللی هستند.
به گزارش ایرنا، جمعیت سوریه پیش از آغاز بحران 23.5 میلیون اعلام شده بود که با یورش گروه های تروریستی به این کشور و طی این سال ها نزدیک به 12 میلیون نفر از جمعیت آن آواره شهرهای مختلف این کشور و کشورهای ترکیه، مصر، لبنان، اردن و همچنین اروپا شدند.
آژانس پناهندگان سازمان ملل سال نیز پیشتر اعلام کرد که از آغاز بحران سوریه تاکنون تعداد آوارگان سوری که به کشورهای ترکیه، لبنان، اردن،‌ عراق و مصر پناه برده‌اند از 5 میلیون نفر فراتر رفته است.

پربیننده ترین خبرها