مشاور اسد:

آمریکا در سوریه دنبال طولانی کردن بحران است

آمریکا در سوریه دنبال طولانی کردن بحران است
سه شنبه 30 بهمن 1397 - 15:13

مشاور رئیس جمهور سوریه با اشاره به نقش آمریکا در عدم مبارزه با تروریسم، تأکید کرد که این کشور و برخی کشورهای غربی، حامی تروریست‌ها هستند.

العالم - سوریه

«بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد رئیس جهور سوریه تأکید کرد که آمریکا در سوریه از تروریسم حمایت می‌کند.

شعبان تصریح کرد، کشورهایی که مدعی مبارزه با تروریسم هستند و در رأس آن آمریکا، حامیان تروریسم هستند تا بحران سوریه طولانی‌تر شود.

وی در جریان سخنرانی در نشست بین‌المللی «والدای» که در مسکو در حال برگزاری است، گفت که آمریکا و همپیمانانش از مبارزه با ترویسم به عنوان بهانه‌ای برای جنگ علیه کشورها و چپاول منابع آنان استفاده می‌کنند.

به گزارش روزنامه «الوطن» سوریه، مشاور اسد با اشاره به «نقش مهم روسیه و اقدامات آن برای حمایت از سوریه در مبارزه با تروریسم»، تأکید کرد که دمشق و همپیمانانش به صورت عملی با تروریسم مبارزه می‌کنند.

وی با بیان اینکه آمریکا هر زمان که ارتش سوریه قادر به ریشه‌کن کردن تروریسم بود، به آن حمله کرد، گفت: «نیروهای آمریکای اشغالگر در منطقه التنف، در آزادسازی این منطقه از تروریسم مانع‌تراشی می‌کنند».

شعبان با بیان اینکه تروریسم بین‌الملل تحت حمایت برخی کشورهای قرار دارد، تصریح کرد که آمریکا و برخی کشورهای غربی حامی تروریست، دست به تبلیغات گمراه کننده می‌زنند.

مشاور اسد همچنین اعلام کرد که کشورهای غربی خواستار سیستمهای عملیاتی برای اجرای طرحهای خود هستند و همه جهان می‌دانند که این کشورها حامی تروریسم هستند.

پربیننده ترین خبرها