فراخوان برپایی تظاهرات گسترده در حمایت از مسجد الاقصی

فراخوان برپایی تظاهرات گسترده در حمایت از مسجد الاقصی
چهارشنبه 1 اسفند 1397 - 20:53

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز چهارشنبه در پی متشنج شدن اوضاع در مسجد الاقصی به دنبال بستن یکی از دروازه های این مسجد توسط رژیم صهیونیستی، از فلسطینیان خواست به طور گسترده در تظاهرات روز جمعه شرکت کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از اعلام روز چهارشنبه خبرگزاری آناتولی ترکیه، هنیه با صدور بیانیه ای از همه فلسطینیان خواست که روز جمعه در حمایت از مسجد الاقصی و شکست طرح های اشغالگران در کرانه باختری تظاهرات گسترده ای برگزار کنند.

وی روز جمعه آتی را روز 'جنبش گستره برای یاری الاقصی' خواند و تاکید کرد: توطئه جدید علیه الاقصی هرگز به نتیجه نخواهد رسید و ما حاضریم هر نوع فداکاری برای حمایت از آن انجام دهیم.

هنیه از مقاومت فلسطین نیز خواست که با همه امکانات و از هر راهی که می تواند از مسجد الاقصی دفاع کنند.

این مقام فلسطینی از امت عربی نیز خواست که اشکال مختلف عادی سازی روابط و دیدار با مسئولان و مقامات صهیونیستی را متوقف کنند و بار دیگر مسئله فلسطین را در راس اولویت های خود قرار دهند.

ده ها شهرک نشین صهیونیست امروز با حمایت نظامیان اسرائیلی بار دیگر از باب المغاربه به صحن های مسجدالاقصی یورش بردند.

طی روزهای اخیر درگیری های میان نظامیان اسرائیلی و جوانان فلسطینی در محوطه مسجد الاقصی روی داده است.

جوانان فلسطینی روز یکشنبه دروازه باب الرحمة را که اشغالگران صهیونیست آن را بسته بودند، باز کردند. روز دوشنبه مجدد در پی بستن باب الرحمة درگیری شدیدی میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم اشغالگر قدس صورت گرفت.

در این درگیری ها، شماری از جوانان و زنان فلسطینی بازداشت شدند.

درهمین حال، تعدادی از فلسطینیان ساکن بیت المقدس به نشانه مخالفت با بسته شدن این دروازه نماز خود را مقابل باب الرحمة به جا آوردند که از سوی نیروهای امنیتی و نظامیان ارتش اسرائیل هدف حمله قرار گرفتند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پیشتر هشدار داده بود که تجاوزات بی وقفه اشغالگران علیه نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و بستن مداوم دروازه های این مسجد حکایت از شکل گیری قیام گسترده در آینده نزدیک علیه رژیم صهیونیستی دارد.

دروازه باب الرحمه در بخش شرقی مسجد الاقصی قرار دارد. پلیس اسرائیل در سال 2003 این دروازه را بست و دادگاه این رژیم در سال 2017 حکم بسته بودن آن را بار دیگر تمدید کرد.

پربیننده ترین خبرها