بازی آمریکا با کردهای سوریه

بازی آمریکا با  کردهای سوریه
پنج‌شنبه 2 اسفند 1397 - 14:50

کارشناس سوری امور ترکیه، گفت آمریکا در صدد تجزیه سوریه به مناطق بزرگ خودگردان است تا از آنها به عنوان پایگاهی بهره ببرد.

العالم- سوریه

"هدی رزق" در گفت وگو با برنامه اختصاصی "مع الحدث" شبکه العالم اظهار داشت: در آمریکا اختلافاتی برسر تصمیم ترامپ برای عقب نشینی از سوریه و تصمیم کنگره و برخی از اعضای پنتاگون که مایل به ایجاد شبه دولتی در شرق فرات بوده و با عقب نشینی امریکا از شرق فرات در تعارض است، وجود دارد.

نباید "مک گرگ " که ترکیه وی را لورنس کردها می داند، فراموش کنیم زیرا کردها را به برپایی دولت محلی و اداره آن تشویق می کرد و اینکه دولت سوریه را برای پذیرفتن حقوقشان از سویی و از سوی دیگر تبدیل آن به پایگاهی برای امریکا، تحت فشار قرار دهند.

اتهامات روسیه به امریکا و نه کردها به ویژه بخشی از دولت آمریکا و پنتاگون است که هنوز کنگره را برای عدم عقب نشینی تحت فشار قرار می دهند.

وی افزود: آمریکا از ابتدا می خواست میان ترکیه و کردها توافق حاصل شود اما نتوانست بدان دست یابد.

وی افزود شاهد این هستیم که کردها با اردوغان در ایجاد منطقه امن تلاش می کنند و می گویند شاید این منطقه امن، برای ما و شما مفید باشد اما اردوغان معتقد است این منطقه ایمن است.

وی افزود:معتقدم امریکا مانند نظام سوریه و ایران در صدد وحدت اراضی سوریه نیست بلکه درصدد ایجاد مناطق بزرگ خودگردان است و سوریه نیز تقسیمات اداری عراق را داشته باشد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها