تکذیب کاهش محاصره دریایی قطر از سوی امارات

تکذیب کاهش محاصره دریایی قطر از سوی امارات
جمعه 3 اسفند 1397 - 17:13

اداره فدرال حمل‌ونقل زمینی و دریایی امارات عربی متحده اخبار برخی رسانه‌ها درباره کاهش ممنوعیت ورود کشتی‌های قطری به بنادر امارات را تکذیب کرد.

العالم - آسیا

اداره فدرال حمل‌ونقل زمینی و دریایی امارات عربی متحده در بیانیه خود آورده است که صدور بخشنامه شماره (م ع /۱/۲۰۱۹) مربوط به سازوکار قطع روابط دریایی با قطر، هیچ تغییری در اقدامات قبلی نداده است و این بخشنامه تنها یک دستور اداری است که هر از چند گاهی برای تأکید بر اقدامات و اجرای آن بر اساس مصوبات صادر می‌شود.

به نوشته روزنامه سعودی «الحیاة»، اداره مذکور آورده است که انتشار اخباری در برخی رسانه‌ها درباره واردات کالا از قطر و صادرات به این کشور دقیق نیست و حاصل برداشت‌های نا به جا است.

در این بیانیه آمده است که در تحریم اقتصادی قطر به خصوص در زمینه دریایی هیچ تغییری حاصل نشده است و این اداره توضیحاتی را در این باره به بنادر و گذرگاه‌های دریایی ارسال خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز دو روز پیش در خبری از کاهش ممنوعیت بارگیری کشتی‌های قطری در بنادر امارات خبر داده بود.

به گزارش فارس؛ چهار کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) از خرداد ماه سال ۱۳۹۶ روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته‌اند.

این چهار کشور ازسرگیری روابط خود با دوحه را به پذیرش خواسته‌های ۱۳‌گانه خود از سوی قطر مشروط کرده‌اند که از جمله این خواسته‌ها نیز کاهش سطح روابط دوحه با ایران، توقف حمایت از اخوان‌المسلمین و حماس و تعطیلی شبکه الجزیره است.

پربیننده ترین خبرها