معرفی دولت جدید سودان پس از انحلال دولت مرکزی و دولت های محلی/ البشیر وزیران و استانداران را از میان نظامیان انتخاب کرد

معرفی دولت جدید سودان پس از انحلال دولت مرکزی و دولت های محلی/ البشیر وزیران و استانداران را از میان نظامیان انتخاب کرد
شنبه 4 اسفند 1397 - 09:15

رئیس‌جمهوری سودان ساعاتی پس از منحل کردن دولت مرکزی و دولت‌های محلی، دولت جدیدی را معرفی و وزرا و استانداران جدیدی را از میان فرماندهان نظامی انتخاب کرد.

العالم ـ آفریقا

به گزارش روسیا الیوم، «عمر حسن البشیر» رئیس‌جمهوری سودان، بامداد امروز (شنبه) دولت جدیدی را معرفی کرد ولی او، وزیران دفاع، خارجه و دادگستری را در سمت‌های‌شان ابقا، و همچنین 18 استاندار جدید را که همگی‌شان از فرماندهان نظامی هستند، منصوب کرد.

بر این اساس، البشیر با صدور حکمی، 6 وزیر و 18 استاندار، که به ارتش، پلیس و نیروهای امنیتی وابستگی دارند، برای پیشبرد امور دولت منصوب کرد. ولی او به سرنوشت ریاست‌جمهوری خود، که معترضان خواهان کناره‌گیری‌‌اش هستند، اشاره‌ای نکرده است.

رئیس‌جمهوری سودان، که کشورش از دو سه ماه گذشته درگیر تظاهرات سراسری ضد دولتی است، شب گذشته در یک اقدام غیر منتظره، دولت وفاق ملی این کشور و دولت‌های محلی سودان را منحل و تشکیل دولتی تکنوکرات را اعلام کرد.

البشیر همچنین طی نطقی تلویزیونی، ضمن درخواست از مخالفان برای پیوستن به گفت‌و‌گوهای ملی، از برقراری حالت فوق‌العاده در سودان به مدت یک‌سال خبر داد.

به گزارش تسنیم، مناطق مختلف سودان از 19 دسامبر گذشته به صحنه تظاهرات ضد دولتی در اعتراض به گرانی و نابسامانی اوضاع اقتصادی تبدیل شده است و بنا به گفته مسئولان سودانی تاکنون 32 نفر، از جمله سه مامور امنیتی، در این اعتراضات کشته شده‌اند در حالی‌که فعالان تعداد کشته‌ها را 60 نفر اعلام کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها