با تصویب محلس؛

آستان قدس رضوی به پرداخت مالیات مکلف شد

آستان قدس رضوی به پرداخت مالیات مکلف شد
شنبه 4 اسفند 1397 - 10:57

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، آستان قدس رضوی، بنگاه های اقتصادی نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را در سال آینده به پرداخت مالیات مکلف کردند.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (شنبه) مجلس بندهای الحاقی تبصره 9 بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور را بررسی و تصویب کردند.
نمایندگان در بند الحاقی 5 تبصره 9 این لایحه مقرر کردند: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است 10 درصد بهای بلیط اجراهای صحنه‌ای(کنسرت) در تهران و کلان شهرها را أخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.
نمایندگان در بند الحاقی6 بخش درآمدی تبصره 9 این لایحه نیز مقرر کردند: در راستای تحقق ماده(78) قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) و در جهت اجرای اصل سی‌ام قانون اساسی، آستان قدس رضوی و آن دسته از مؤسسات و بنگاههای اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استثنای مواردی که اذن صریح ولی فقیه مبنی بر عدم پرداخت مالیات و یا نحوه تسویه آن را دارند، موظفند نسبت به واریز مالیات خود به خزانه موضوع ردیف‌ 110112 اقدام کنند.
همچنین با تصویب نمایندگان در بند الحاقی7 تبصره 9 بخش درآمدی این لایحه، درآمد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مربوط به خدمات آموزشی و فرهنگی، خدمات مشاوره و درآمدهای حاصل از صدور، تعویض و تمدید گواهینامه‌های مهارت مندرج در ردیف های 140211،140161، 140103 جدول شماره(5) اختصاصی تلقی می‌شود و پس از تخصیص توسط سازمان برنامه و بودجه کشور قابل هزینه است.
افزایش 10 درصدی عوارض گمرکی و سودبازرگانی واردات لوازم آرایشی
نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز مجلس بند الف تبصره 10 بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98 کل کشور را تصویب کردند.
نمایندگان در این بند، شرکت های بیمه‌ای را مکلف کردند مبلغ سه هزار میلیارد ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که براساس فروش بیمه (پرتفوی) ‌هر یک از شرکت ها تعیین و به‌ تصویب شورای‌عالی بیمه می‌رسد به‌صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف 160111 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. وجوه واریزی شرکت های بیمه موضوع این بند به‌عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.
به گزارش ایرنا، نمایندگان در بند ج تبصره 10 بخش درآمدی این لایحه نیز تصویب کردند: در سال 1398 به عوارض گمرکی و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی مجموعاً 10‌درصد اضافه و منابع حاصله به ردیف درآمدی 160188 واریز می‌شود
نمایندگان در بند الحاقی بخش درآمدی تبصره 10 مقرر کردند: وجوه و هزینه هایی که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور احداث، تکمیل ،تجهیز فضاها، حفاظت، مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی، فرهنگی، مساجد و حوزه‌های علمیه پرداخت می شود، با تأیید سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و سازمان اوقاف و امور خیریه (حسب مورد) به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها