وزیر کشور ترکیه :

به زودی رابطه آمریکا با «پ‌ک‌ک» و «یگان‌های مدافع خلق» را برملا می‌کنیم

به زودی رابطه آمریکا با «پ‌ک‌ک» و «یگان‌های مدافع خلق» را برملا می‌کنیم
يکشنبه 5 اسفند 1397 - 20:33

وزیر کشور ترکیه از فاش ساختن ارتباط بین آمریکا با گروه‌های «پ‌ک‌ک» (حزب کارگر کردستان) و «یگان‌های مدافع خلق» در روزهای آینده خبر داد.

العالم - ترکیه

به نوشته وبگاه «ای نیوز» «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه حین سخنرانی در شهر «ترابوزان» در این باره گفت: «ترکیه ارتباط بین آمریکا با پ‌ک‌ک و یگان‌‌های مدافعین خلق را در روزهای آینده برملا می‌کند. من روابط بین ژنرال‌های آمریکا و این دو گروه را به همگان اعلام ‌می‌کنم. نیروهای دستگیر شده پ‌‌ک‌ک اطلاعاتی را به ما درباره ارتباط آمریکا با این گروه‌ها و چندین کشور اروپایی داده‌اند.»

ترکیه در 30 سال گذشته پ‌ک‌ک را گروهی تروریستی برشمرده و آن‌را مسئول کشته شدن حدود 40 هزار نفر از اهالی این کشور از جمله زنان و کودکان ذکر کرده است. بعد از نقض توافق آتش بس، درگیری‌های زیادی بین نیروهای ارتش ترکیه و این دو گروه رخ داده است. آنکارا یگان‌های مدافعین خلق را نیز بسان پ‌ک‌ک بر می‌شمارد.

این کشور همچنین بارها مخالفت خود را با حمایت‌های نظامی و تجهیزاتی آمریکا از گروه پ‌ک‌ک و یگان‌های مدافعین خلق اعلام کرده است. رابطه آنکارا با واشنگتن به خاطر خرید سامانه موشکی «اس -400 » ساخت روسیه و ماجرای «فتح‌الله گولن» رهبر اپوزیسیون ترکیه که اینک در آمریکا حضور دارد، دچار فراز و فرودهایی شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها