پنس پیام حمایت ترامپ را به گوایدو رساند

پنس پیام حمایت ترامپ را به گوایدو رساند
سه شنبه 7 اسفند 1397 - 04:54

«مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در دیداری خارج از عرف دیپلماتیک با «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا، پیام «حمایت صد درصدی» کاخ سفید از ریاست جمهوری خودخوانده گوایدو را به وی ابلاغ کرد.

العالم-آمریکا

پنس در این دیدار که در بوگوتا پایتخت کلمبیا انجام شد، گفت که او فرستاده «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای حمایت از شکل‌گیری دولت موازی گوایدو در ونزوئلا است.

گوایدو نیز با تهدید «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا، ازکشورهای منطقه خواست که علیه مادورو دست به اقدام بزنند.
در این دیدار «ایوان دوکه» رئیس جمهوری کلمبیا نیز حضور داشته است.

دیدار پنس و گوایدو در حاشیه نشست گروه موسوم به «لیما» برگزار شد که برای بررسی وضعیت ونزوئلا، تشکیل جلسه داده بود.
اغلب اعضای این گروه که متشکل از کشورهای کانادا، آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، پاناما، پاراگوئه، پرو، گویان و سنت لوسیا است، گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند.

در بیانیه این گروه که در پایان نشست روز دوشنبه منتشر شد، بار دیگر بر انتقال قدرت در ونزوئلا، در عین دوری از خشونت، تاکید شده است.
لیما از دیوان بین‌المللی کیفری خواسته است که جلوگیری از ورود کاروان کمک‌های آمریکا به ونزوئلا را در حکم «جنایت علیه بشریت» هدف پیگرد قانونی قرار دهد.

ونزوئلا می‌گوید که آمریکا با ارسال محموله‌هایی با عنوان دارو و غذا به مرزهای ونزوئلا، در تلاش برای ناتوان جلوه دادن دولت مادورو است.
همزمان روسیه، کاخ سفید را به برنامه‌ریزی برای ارسال سلاح به مخالفان دولت ونزوئلا و اقدام نظامی در این کشور متهم می‌کند.

پیشتر «خورخه آرره آسا» وزیر امورخارجه ونزوئلا با انتقاد از سیاست خصمانه کاخ سفید، اقدامات مداخله‌جویانه این کشور را نقض آشکار منشور ملل متحد خوانده و از جامعه جهانی خواسته بود تا علیه این اقدام موضع‌ گیری کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها