ترامپ از جانب وکیل سابق خود به دروغگویی متهم می شود

ترامپ از جانب وکیل سابق خود به دروغگویی متهم می شود
سه شنبه 7 اسفند 1397 - 19:52

«مایکل کوهن» وکیل شخصی سابق رئیس جمهوری آمریکا قرار است در مقابل نمایندگان کنگره شهادت دهد و «دونالد ترامپ» را به دروغگویی متهم کند.

العالم - آمریکا

کوهن فردا (چهارشنبه) در جلسه کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا حاضر می شود و انتظار می رود نکاتی در مورد تخلفات ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی اش و پس از انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را ارائه دهد.

همچنین کمیته های اطلاعات سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در روزهای سه شنبه و پنجشنبه، کوهن را به پرسش و پاسخ می گیرند، اما این جلسات، پشت درهای بسته برگزار می شود.

گزارش های منتشر شده در نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و رویترز به نقل از منابع ناشناس حاکی است که کوهن، موکل سابقش را به دروغگویی در مورد ثروت خود و استفاده از لحن نژادپرستانه متهم می کند.

همچنین کوهن قرار است فاش کند که ترامپ حق السکوت پرداخت شده از سوی وکیل سابقش به «استورمی دانیلز» بازیگر فیلم های غیراخلاقی را به کوهن پس داده است. این حق السکوت بابت فاش نشدن روابط پنهان جنسی ترامپ و دانیلز، پرداخت شده است.

کوهن اکتبر 2016 در جریان روزهای پایانی رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مبلغ 130 هزار دلار به دانیلز که نام واقعی اش «استفانی کلیفورد» است، پرداخت کرد.

وکیل سابق رئیس جمهوری آمریکا اتهام وارده را پذیرفت و به جرم پرداخت حق السکوت و جرایم دیگر به سه سال زندان محکوم شد. وی در عین حال وعده داد که حقایقی را در مورد اقدامات ترامپ و تخلفات وی فاش کند.

در این میان، کاخ سفید منتظر برگزاری جلسه شهادت کوهن در کنگره است و وی را یک بازنده و دروغگو نامیده است.

کوهن در جلسه شهادت خود می گوید که ترامپ به عمد گزارش اشتباهی از دارایی اش داده است و هر جا که منافعش اقتضا کرده است ، به عنوان مثال برای فرار از پرداخت مالیات، در مورد ثروت خود مبالغه یا کوچک نمایی کرده است.

کوهن همچنین به این مساله اشاره می کند که ترامپ، نفع شخصی اش در پروژه برج ترامپ در مسکو را در حالی که نامزد عالی ترین منصب ریاستی در آمریکا بوده، حفظ کرده است.

بعلاوه، کوهن در مورد پرداخت حق السکوت به دانیلز به کنگره می گوید که این امر به درخواست شخص ترامپ انجام شده است.

کوهن سال گذشته در جلسه دادگاه در مورد شهادت دروغ در کنگره در مورد زمان انجام اموری برای انعقاد توافق مربوط به احداث برج ترامپ در مسکو، یک اظهارنامه گناهکاری را پر کرد.

وی به «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که چندین بار با ترامپ و اعضای خانواده وی در مورد این پروژه مذاکره کرده است.

انتظار می رود که کوهن با اسنادی در حمایت از داعیه خود وارد جلسه کنگره شود. زمانی که وکیل سابق ترامپ علیه وی شهادت می دهد، رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن نخواهد بود، زیرا برای دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در هانوی ویتنام به سر می برد.

در یادداشتی که هفته گذشته منتشر شد، رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که در جلسات استماع کوهن، مواردی چون اعطای حق السکوت، افشاگری های مالی، همدستی با قوانین مالی انتخاباتی، فعالیت های تجاری و موضوعات دیگر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها