لاوروف:

اقدامات تحریک آمیز در مرز ونزوئلا بخشی از سناریوی آمریکا است

اقدامات تحریک آمیز در مرز ونزوئلا بخشی از سناریوی آمریکا است
چهارشنبه 8 اسفند 1397 - 15:15

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: اقدامات تحریک آمیز در مرز ونزوئلا و کلمبیا ادامه دارد و بخشی از سناریوی آمریکا برای مداخله نظامی در این کشور است.

العالم - آمریکا

سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیران خارجه چین و هند که از شبکه تلویزیونی روسیه24 پخش شد، افزود: اقدامات تحریک آمیز برای نفوذ به خاک ونزوئلا در مرزهای این کشور با کلمبیا به بهانه ارسال کمک های انسانی ادامه دارد.

وی افزود: این اقدامات با هدف ایجاد تشنج و قربانی شدن افراد انجام می گیرد تا مطابق سناریویی که در گذشته نیز اجرا شده است، سر و صدا و هیاهو برپا کرده و اقدام به مداخله نظامی کنند.

**آمریکا حکومت کوبا و نیکاراگوئه را هم تهدید به براندازی کرد
وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکا حکومت های نیکاراگوئه و کوبا را هم تهدید به براندازی کرده و اعلام می کند که پس از تغییر حکومت نیکلاس مادورو در ونزوئلا نوبت نیکاراگوئه و کوبا است.

**جامعه جهانی از ایده گفت وگوهای ملی در ونزوئلا حمایت کند
وزیر خارجه روسیه در ادامه ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی از ایده آغاز گفت و گوهای ملی در ونزوئلا حمایت کند.

وی ادامه داد: هیچ یک از کشورهای آمریکای لاتین ازجمله کشورهای عضو گروه لیما از مداخله نظامی در ونزوئلا حمایت نکردند و آمریکا باید به مواضع کشورهای منطقه توجه کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تصریح کرد: بسیار امیدوارم که همه کشورهای پایبند به منشور سازمان ملل صدای خود را بلند کرده و بر غیرمجاز بودن سناریوی مداخله در امور ونزوئلا و ضرورت آغاز گفت وگوهای ملی در این کشور تاکید کنند.

وی افزود: بدیهی است که مسائل ونزوئلا باید بر اساس اصول منشور ملل متحد حل و فصل شود.

گفتنی است مقام های روسیه بارها هدف آمریکا از مداخله در امور داخلی ونزوئلا را براندازی حکومت در ونزوئلا خوانده و از آن به انقلاب رنگی در آمریکای لاتین یاد کرده اند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز اوایل هفته جاری از برنامه آمریکا برای تحویل سلاح به مخالفان دولت در ونزوئلا خبر داد.

پربیننده ترین خبرها