رسانه های هندی: جنگنده های پاکستان حریم هوایی هند در کشمیر را نقض کردند

رسانه های هندی: جنگنده های پاکستان حریم هوایی هند در کشمیر را نقض کردند
پنج‌شنبه 9 اسفند 1397 - 19:41

رسانه های هند گزارش دادند جنگنده های پاکستان روز پنجشنبه بار دیگر وارد حریم هوایی هند در ایالت جامو و کشمیر شده و با مقاومت نیروی هوایی هند مجبور به بازگشت شده اند.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری 'زی نیوز'، افزایش خصومت ها میان دو کشور هسته ای در جنوب آسیا سبب بروز نگرانی ها در جهان شده و جامعه بین المللی از هر دو کشور هند و پاکستان درخواست کرده اند تا از خود خویشتن داری نشان دهند.

این درحالی است که وزارت دفاع هند امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، آتش باری سنگین میان نیروهای هندی و پاکستانی در منطقه پونچ واقع در ایالت جامو و کشمیر ادامه دارد.

یک سخنگوی وزارت دفاع هند گفت: ارتش پاکستان روز پنجشنبه مناطق مرزی راجوری و پونچ در ایالت جامو و کشمیر را به شدت گلوله باران کرد. در این نقض آتش بس از سوی پاکستان، یک غیر نظامی کشته و چند نفر دیگر مجروح شدند. هند نیز به این اقدام پاکستان قاطعانه پاسخ داد.

با ادامه تنش ها میان هند و پاکستان، مقامات دولتی ایالت جامو و کشمیر تمام مراکز آموزشی، اداری، اقتصادی و بازارها را در مناطق مرزی تعطیل کرده اند.

به گفته مقامات هندی، نیروهای ارتش پاکستان در یک هفته گذشته، هفت بار آتش بس با هند را نقض کرده اند.

درهمین حال روز پنجشنبه تعدادی از تظاهر کنندگان با حضور در مقابل سفارت پاکستان در دهلی نو پرچم این کشور را به آتش کشیده و شعارهای ضد پاکستانی سر دادند.

پلیس هند تعدادی از این تظاهر کنندگان را بازداشت کرده است.

در سه روز گذشته فعالیت های نظامی هند و پاکستان در منطقه کشمیر افزایش یافته است.

حمله انتحاری 14 فوریه(25 بهمن) گروه تروریستی موسوم به «جیش محمد» به نیروهای هندی در پولوامای کشمیر و کشته شدن دستکم 41 تن از آنها به تنشی دنباله دار میان دو کشور هند و پاکستان تبدیل شده است.

گروه تروریستی جیش محمد مسئولیت این حمله را پذیرفته است و هند می گوید پاکستان از این گروه حمایت می کند اما اسلام آباد این اتهامات هند را رد کرده است.

جنگنده های هند سه شنبه به مواضع این گروه تروریستی مستقر در پاکستان حمله کردند و گفته می شود، 200 تا 300 تن از آنها را کشتند.

پاکستان پس از این حمله اعلام کرد که به این اقدام هند واکنش نشان خواهد داد.

روز گذشته (چهارشنبه) رسانه های پاکستانی اعلام کردند که نیروی هوایی این کشور دو جنگنده هند را در آسمان پاکستان سرنگون کرده و یک خلبان دهلی نو نیز بازداشت شده است.

همچنین رسانه های هند از هدف قرار گرفتن یک جنگنده اف 16 پاکستان در منطقه کشمیر خبر دادند.

هند خواهان تحویل فوری خلبان خود توسط پاکستان شده است و عمران خان نخست وزیر پاکستان وعده داده که خلبان هند فردا (جمعه) آزاد خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها