ایران و پاکستان در مسیر توسعه همکاری های کشاورزی

ایران و پاکستان در مسیر توسعه همکاری های کشاورزی
جمعه 10 اسفند 1397 - 07:22

«صاحبزاده محبوب سلطان» وزیر امنیت غذایی پاکستان و «مهدی هنردوست» سفیر ایران در این کشور روز پنجشنبه در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های کشاورزی، صادرات دام زنده و گوشت از پاکستان و واردات کالا و اقلام مورد نیاز این کشور از ایران بحث و تبادل نظر کردند.

العالم ـ آسیا

دو طرف در این ملاقات، موانع و مشکلات موجود در زمینه صادرات میوه میان دو کشور و همکاری های دو جانبه در حوزه بهداشت و قرنطینه گیاهی و دامی را مورد بررسی قرار دادند.
سفیر کشورمان در این ملاقات با اشاره به اینکه تهران و اسلام آباد می توانند در تامین نیازها و اقلام اساسی مورد نیاز بصورت مکمل عمل کنند، خواستار اقدام و تلاش بیشتر طرف پاکستانی برای رفع موانع بانکی میان دو کشور شد.
ایران و پاکستان در سال‌های گذشته علی‌رغم مشکلات بانکی، به همکاری در زمینه‌های مختلف ادامه داده‌اند.
به گزارش ایرنا، حجم مبادلات بازرگانی دو کشور در پایان سال گذشته (1396) با 42.3 درصد افزایش نسبت به سال 1394 و 13.2 درصد افزایش نسبت به سال 1395 به یک میلیارد و 324 میلیون دلار رسید.
پاکستان به عنوان کشوری با جمعیت بیش از 200 میلیون نفر، صادرکننده مواد غذایی از جمله محصولات کشاورزی و دامی است و می‌تواند به مقصد صادرات محصولات ایرانی در زمینه های مختلف به ویژه لوازم ساختمانی، کاشی، سرامیک و سیمان باشد.

پربیننده ترین خبرها