دختران اروپایی در عقد تروریست‌ها؛ سرنوشت زنان داعشی خارجی چه می شود؟

دختران اروپایی در عقد تروریست‌ها؛ سرنوشت زنان داعشی خارجی چه می شود؟
جمعه 10 اسفند 1397 - 09:49

زنان تروریست داعش که از کشورهای غربی آمده اند به دلیل دست داشتن در جنایت همسران شان دست، در زندان های عراق به سر می برند.

العالم عراق

کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق، از وجود بیش از 1500 زن داعشی خارجی که اغلب آنها از 3 کشور اروپایی هستند، خبر داد که با کوکان خود در زندانی ویژه در عراق هستند.

"علی البیاتی " عضو کمیساریا گفت: سه خانم فرانسوی ، همسران عناصر تروریستی داعش و دو کودک فرانسوی در زندانی در عراق هستند.

وی افزود: هم چنین یک زن و سه کودک آلمانی و سه زن با سه کودک از آمریکای جنوبی از خانواده های عناصر گروه تروریستی داعش در زندانی در عراق به سر می برند.

وی افزود: هیچ دلیلی برای حضور بیش از 1700 کودک و زن خارجی در عراق وجود ندارد بنابراین دولت عراق باید از کشورهایشان بخواهد آنان را تحویل بگیرند زیرا کشورهایشان باید تبعات گرایش آنان به افکار افراطی و وابستگی آنان به داعش چه ارادی یا غیر ارادی را بپذیرند.

البیاتی افزود اما کسانی که جرمشان اثبات شده است باید بر اساس قوانین عراق محاکمه شوند و کشورهایشان هزینه و مسئولیت باقی ماندن آنان طی حکم صادره را بر عهده بگیرند .

وی افزود: عراق علیرغم کمبود امکانات مانند زیر ساخت ها، امکانات مادی یا خدماتی ؛ مسئولیت و هزینه حضور این زنان و کودکان را برعهده گرفته است.

عضو کمیساریای عالی حقوق بشر عراق روز چهارشنبه 6 فوریه، به آمار زنان و کودکان روسی که در زندان های عراق به سر می برند، اشاره کرد.

وی افزود: حدد 70 زن و 124 کودک از شهروندان روسیه به اتهام وابستگی به گروه تروریستی داعش در زندانی در عراق به سر می برند.

وی افزود: پرونده زنان و کودکان خانواده های داعش، مهم و حساس است و دولت عراق باید قانونی به آن پایان دهد و کودکان را به خانواده هایشان در کشورهایشان بازگرداند.

پربیننده ترین خبرها