یک مقام آمریکایی اعلام کرد؛

تعطیلی بخشی از نیروگاه یونگ‌بیون در ازای رفع بخشی از تحریم‌های کره شمالی

تعطیلی بخشی از نیروگاه یونگ‌بیون در ازای رفع بخشی از تحریم‌های کره شمالی
جمعه 10 اسفند 1397 - 16:47

یک مقام وزارت خارجه آمریکا درباره شکست مذاکرات ویتنام گفت، پیشنهاد کره شمالی این بود که در ازای تعطیلی مجتمع اتمی یونگ‌بیون، بیشتر تحریم‌ها علیه این کشور لغو شوند.

العالم - آسیا

یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که کره‌شمالی پیشنهاد داد که بخش‌هایی از رآکتور «یونگ‌بیون» را تعطیل کند و در مقابل تمامی تحریم‌های سازمان ملل به جز آنهایی که به صورت مستقیم به تسلیحات کشتار جمعی مربوط می‌شود، لغو شوند.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، افزود: «مسئله‌ای که با آن مواجه بودیم، این است که کره‌شمالی نمی‌خواهد به طور کامل برنامه تسلیحات کشتارجمعی خود را از بین ببرد.اختصاص میلیاردها دلار برای تسهیل تحریم‌ها، در واقع ما را در موضعی قرار می‌دهد که به کمک کننده در راستای توسعه تسلیحات کشتار‌جمعی در کره‌شمالی تبدیل شویم.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ‌اون»‌ رهبر کره شمالی روز چهارشنبه در هانوی، پایتخت ویتنام، برای دومین بار با یکدیگر دیدار کردند.

رئیس‌جمهور آمریکا که در ابتدای مذاکره با کره شمالی خلع سلاح کامل اتمی پیونگ‌یانگ را به عنوان هدف دولتش اعلام کرده بود، در روزهای گذشته گفته برای تحقق این هدف عجله‌ای ندارد و همین که کره شمالی آزمایش‌های موشکی و اتمی خود را متوقف کرده، مایه خرسندی آمریکاست.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها