رئیس سابق موساد: حملات سایبری، سلاح اتمی بی صدا هستند

رئیس سابق موساد: حملات سایبری، سلاح اتمی بی صدا هستند
شنبه 11 اسفند 1397 - 12:24

تامیر پاردو رییس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی درگفت وگو با نشریه «بیلد» آلمان ضمن هشدار درباره بازگشت عناصر داعشی به آلمان، حملات سایبری را «سلاح های اتمی بی صدا» نامید.

العالم ـ فلسطین اشغالی

رئیس سابق موساد در این گفت و گو که هفته گذشته انجام گرفته اما متن کامل آن هنوز منتشر نشده است؛ به تشریح خطرات ناشی از فعالیت تروریستی و حملات سایبری پرداخت.
وی که به مدت 35 سال در سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی فعالیت کرده و از سال 2011 تا 2015 ریاست این سازمان را به عهده داشته، در حال حاضر به همراه شماری از همقطاران خود در شرکتی چندمنظوره به نام «ایکس-ام سایبر» به انجام تحقیقات در خصوص جنگ سایبری می پردازد.
تامیر در خصوص بازگشت تروریست های بازداشت شده داعش در سوریه، به مقامات آلمانی هشدار داد و گفت که این افراد خطری بالفعل برای جامعه آلمان به شمار می روند.
رئیس سابق موساد همچنین از حملات سایبری به عنوان «سلاح هسته ای بی صدا» نام برد که به همان اندازه ویرانگر است.
این مصاحبه در حالی انجام گرفته که این جاسوس کهنه کار اسرائیلی طی چندین دهه فعالیت اطلاعاتی خود همواره سعی کرده در سایه بماند.
به گزارش ایرنا، تامیر پاردو از جمله ماموران موساد است که در عملیات ربودن «آدولف آیشمن» از آرژانتین در سال 1960 حضور داشته است.
«آدولف آیشمن» از رهبران حزب نازی آلمان در شب 11 می 1960، در حومه بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین، توسط یک گروه کماندو اسرائیلی دستگیر و 9 روز بعد به طور مخفیانه به سرزمین های اشغالی منتقل شد.
در 11 آوریل 1961، آیشمن برای نخستین بار در دادگاهی در بیت المقدس حضور یافت و دادستان با قرائت کیفرخواست او را به 15 جرم مختلف که مهم ترین آنها جنایت علیه قوم یهود، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی در دوره آلمان نازی بود، متهم کرد.

پربیننده ترین خبرها