نیروهای مسلح یمن:

9 هزار مورد نقض آتش بس در الحدیده توسط ائتلاف سعودی

9 هزار مورد نقض آتش بس در الحدیده توسط ائتلاف سعودی
شنبه 11 اسفند 1397 - 18:29

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آن ها از آغاز اجرای توافق آتش بس در استان الحدیده ، بیش از 9 هزار بار آتش بس را نقض کرده اند.

العالمیمن

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز شنبه در جمع خبرنگاران در صنعاء پایتخت این کشور گفت مجموع موارد نقض آتش بس در الحدیده در ماه فوریه گذشته به 4 هزار و 440 مورد رسید و بدین ترتیب مجموع نقض آتش بس از سوی نیروهای متجاوز از زمان شروع آتش بس به 9 هزار و 520 مورد رسید.

وی اظهار داشت: ورود چند دستگاه خودروی زرهی به بندر المخا در دو روز گذشته، نشانه ای از اهداف شوم متجاوزان و پایبند نبودن آنان به اجرای توافق آتش بس است.

سریع افزود: فرماندهی ارتش و کمیته های مردمی یمن بر صلح تاکید کرده اند.

وی تاکید کرد: ما دارای قدرت مقابله با هرگونه تشدید عملیات هستیم . درصورت لزوم از چارچوب دفاعی خود خارج خواهیم شد.

سریع تاکید کرد واکنش به متجاوزان به منطقه ساحل غربی محدود نخواهد شد و دشمن با وضعیت غافلگیرانه جدید روبرو خواهد شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین گفت نیروهای یمنی در ماه فوریه گذشته، بیش از 163 عملیات نظامی را در جبهه های مختلف اجرا کردند.

وی افزود: مجموع عملیات یگان مهندسی در ماه فوریه از 165 عملیات فراتر رفت که 68 عملیات خودروها و نفربرهای زرهی را هدف قرار داد.

سرتیپ سریع گفت: نیروهای ما از بیش از 21 پیشروی در عسیر جلوگیری کردند، و 14 عملیات تهاجمی موفق را اجرا کردند و طی آن ، 29 خودرو منهدم و 52 عملیات تک تیراندازی در جبهه عسیر اجرا شد.

سخنگوی نیروهای مسلح درباره عملیات تک تیراندازی گفت یگان های تک تیراندازان، 1434 عملیات تک تیراندازی را در ماه فوریه گذشته اجرا کردند.

وی تاکید کرد که 40 نظامی سعودی و برخی از عناصر مزدور که تابعیت سودانی دارند، هدف حملات تک تیراندازان قرار گرفته و 14 خودروی نیروهای متجاوز نیز منهدم شده اند.

وی تاکید کرد مجموع عملیات یگان ضد زره در ماه گذشته به 157 عملیات رسید که طی این عملیات، 3 دستگاه تانک و 11 دستگاه نفربر و 10 دستگاه خودروی زرهی و دو بولدوزر وابسته به نیروهای متجاوز منهدم شد.

اما تعداد عملیات یگان پهپادی نیروی هوایی یمن در ماه فوریه گذشته، به 5 عملیات رسید.

این درحالیست که نیروی موشکی، یک مقر وابسته به متجاوزان را با موشک بدر 1 بی در البقع هدف قرار داد.

پربیننده ترین خبرها