ستاد انتخاباتی بوتفلیقه فردا مدارک نامزدی وی را تحویل می دهد

ستاد انتخاباتی بوتفلیقه فردا مدارک نامزدی وی را تحویل می دهد
شنبه 11 اسفند 1397 - 22:44

ستاد انتخابات رئیس جمهوری الجزایر، اعلام کرد مدارک بوتفلیقه برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را روز یکشنبه و کمی قبل از پایان مهلت قانونی برای ارائه مدارک ارائه خواهد کرد.

العالمآفریقا

سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری الجزایر امروز مدارک خود را برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری ارائه کردند که این افراد شامل «بلعيد عبد العزيز» از جبهه المستقبل، «عبد القادر بن قرينه» از جنبش البناء و «عدول محفوظ» از حزب «النصر الوطنی» بودند.

دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری الجزایر به نام های «علی زغدود» رئیس تشکل الجزایر و «عبدالحکیم حمادی» یک نامزد آزاد، روز پنج شنبه گذشته مدارک خود برای نامزد شدن را به شورای قانونی ارائه کردند.

در آخرین روز قبل از پایان مهلت مشخص شده برای ارائه مدارک نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، عبدالملک سلال مدیر ستاد انتخاباتی بوتفلیقه از سمت خود برکنار شد و به جای وی عبدالغنی زعلان منصوب شد.

خبرگزاری رویترز پیشتر به نقل از یک منبع الجزایری گزارش داده بود که فرمانده ارتش از بوتفلیقه که برای درمان در یکی از بیمارستان های ژنو بستری است خواسته است تا روز سوم مارس در ژنو بماند.

هنوز رئیس جمهوری الجزایر که از شش ماه برای معاینات معمول پزشکی در سوئیس به سر می برد، به طور رسمی موعد بازگشت خود به کشور را اعلام نکرده است.

بوتفلیقه امروز 82 سالگی خود را پشت سرگذاشت.

از سوی دیگر، معارضان الجزایری، امشب نشستی را برای پشت سرگذاشتن اختلافات و اتخاذ موضع سیاسی یکپارچه در قبال اعتراض ها به نامزدی بوتفلیقه برای پنجمین دور انتخابات ریاست جمهوری برگزار می کنند.

پربیننده ترین خبرها