وب‌سایت فون آرِنا:

گوگل و اپل از حذف نرم‌افزار آزار و اذیت زنان در عربستان امتناع می‌کنند

گوگل و اپل از حذف نرم‌افزار آزار و اذیت زنان در عربستان امتناع می‌کنند
يکشنبه 12 اسفند 1397 - 08:06

ماه گذشته انتشار خبری درباره یک نرم‌افزار ویژه تلفن‌های همراه در عربستان با عنوان Absher، انتقادهای گسترده‌ای را به همراه داشت.

العالم- عربستان سعودی

به گزارش العالم، ماه گذشته انتشار خبری درباره یک نرم‌افزار ویژه تلفن‌های همراه در عربستان با عنوان Absher، انتقادهای گسترده‌ای را به همراه داشت. این برنامه که از فروشگاه‌های نرم‌افزاری اپل و گوگل قابل دسترس است به مردان سعودی اجازه می‌دهد بر همسران و دخترانشان نظارت داشته باشند. اگر همسر و دختر یک مرد سعودی گذرنامه‌اش را برای خروج از کشور نشان دهد، این برنامه برای قیم مرد آن‌ها پیامکی ارسال خواهد کرد.
نکته جالب اینجاست که اپل و گوگل به درخواست‌های قانون‌گذاران آمریکایی برای حذف این نرم‌افزار از فروشگاه‌های خود پاسخ منفی داده‌اند. سناتور دموکرات "ران وایدن" با ارسال نامه‌ای به اپل و گوگل از آن‌ها خواست این نرم‌افزار را از فروشگاه‌های خود حذف کنند. 14 عضو مجلس نمایندگان نیز 21 فوریه با ارسال نامه‌ای به مدیران عامل اپل و گوگل، درخواست مشابهی را مطرح کردند.
اپل پنجشنبه هفته گذشته به "جکی اسپایر" -- عضو دموکرات مجلس نمایندگان از ایالت کالیفرنیا -- اعلام کرد که در حال بررسی و ارزیابی این نرم‌افزار است؛ اقدامی که انتقاد سناتور وایدن را از اپل به همراه داشت. گوگل نیز در این میان اعلام کرده‌است حاضر به حذف این نرم‌افزار از "گوگل پلی" نیست چرا که هیچیک از قوانین این شرکت را نقض نمی‌کند. این اقدام اپل و گوگل، نارضایتی قانون‌گذاران آمریکایی را به همراه داشته است.

پربیننده ترین خبرها