رویترز گزارش داد:

رشد شاخص سهام در آسیا با افزایش خوشبینی به توافق تجاری واشینگتن و پکن

رشد شاخص سهام در آسیا با افزایش خوشبینی به توافق تجاری واشینگتن و پکن
دوشنبه 13 اسفند 1397 - 08:59

با افزایش خوشبینی‌ها در خصوص حل اختلافات تجاری میان چین و آمریکا، ارزش بورس‌های آسیا روز دوشنبه سیری صعودی را تجربه کرد.

العالم ـ آسیا

بنا بر گزارش روزنامه وال‌استریت‌جورنال، مذاکرات از اختلافات اساسی کاسته و توافق میان واشینگتن و پکن برای دریافت امضای رؤسای جمهور دو کشور احتمالا آماده شده است. شی جین‌پینگ و دونالد ترامپ اواخر ماه مارس دیدار خواهند کرد.
به گزارش روزنامه وال‌استریت‌جورنال و شبکه خبری بلومبرگ، چین با کاهش تعرفه‌ها و یا کاهش بخشی از ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها موافقت کرده‌است.
پکن همچنین پذیرفته‌است گشایش بیشتری در بازار خودروی خود ایجاد کند و محصولات بیشتری از آمریکا بخرد.
آمریکا نیز پذیرفته است از مجازات‌ها و تحریم‌هایی که سال پیش اعمال کرد، دست بردارد.
هنوز هیچ یک از مقام‌های رسمی دو کشور این گزارش‌ها را تائید یا رد نکرده‌اند. با این حال رئیس‌جمهور آمریکا، ششم اسفند ماه گفته بود توافق میان کشورش و چین «خیلی، خیلی نزدیک است.»
دو کشور در اقداماتی تلافی‌جویانه در یک سال گذشته، تعرفه‌های کالاهای وارداتی را افزایش داده‌اند؛ موضوعی که به «جنگ تجاری» بین دو اقتصاد بزرگ جهان تعبیر شده‌است.
ترامپ بارها از کسری موازنه تجاری با چین انتقاد کرده‌است. بنا بر آمارهای دولت آمریکا، در سال ۲۰۱۷ حدود ۵۰۵ میلیارد دلار کالای چینی وارد آمریکا شده و کسری موازنه تجاری آمریکا با چین حدود ۳۷۶ میلیارد دلار بود.

پربیننده ترین خبرها