کشته شدن 20 نیروی امنیتی در حمله طالبان به شمال افغانستان

کشته شدن 20 نیروی امنیتی در حمله طالبان به شمال افغانستان
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 09:32

منابع خبری در قندوز اعلام کردند که بر اثر حمله گروهی طالبان به پاسگاهای امنیتی در این ولایت بیش از ۲۰ پلیس کشته و ۲۰ تن دیگر نیز اسیر شدند.

العالم - آسیا

پاسگاه‌های امنیتی پلیس در شهرستان «امام‌صاحب» ولایت قندوز شب گذشته هدف حملات گروهی طالبان قرار گرفتند.

منابع محلی در قندوز تصریح کردند که بر اثر حملات گروهی طالبان به این شهرستان چندین پاسگاه امنیتی و منطقه «قرغان‌تپه» سقوط کرده است.

«صفی‌الله امیری» معاون شورای ولایتی قندوز به «آوا» گفت: نیروهای کمکی به این شهرستان رسیدند اما تا کنون تلاشی برای بازپس گیری منطقه قرغان‌تپه صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد که شمار بسیاری از نیروهای امنیتی افغان پس از درگیری شب ناپدید شدند.

برخی از منابع محلی تصریح کردند که بر اثر حملات گروهی طالبان به این شهرستان بیش از 20 پلیس کشته و 20 تن دیگر نیز از سوی این گروه اسیر شدند.

تشدید حملات طالبان با پنجمین دور از مذاکرات آمریکا با این گروه در قطر و هشدار اخیر دولت پاکستان همزمان شده است.

در پی افزایش تنش‌ها بین هند و پاکستان، مقامات پاکستانی نسبت به تخریب روند صلح در افغانستان هشدار داده است.

پس از حمله هوایی هند به مواضع «جیش محمد» در پاکستان، مقامات اسلام‌آباد هشدار دادند که اقدامات هند علیه این کشور می‌تواند تلاش‌های صلح در افغانستان را با مشکل

روبرو کند.

پیش از این دولت افغانستان ابراز امیدواری کرده بود که مذاکرات آمریکا با طالبان در قطر بتواند زمینه مذاکرات مستقیم دولت کابل با این گروه را نیز فراهم کند.

کارشناسان معتقدند که تشدید حملات طالبان به نیروهای امنیتی در افغانستان عدم تمایل این گروه را به توافق صلح با آمریکا و دولت افغانستان می‌رساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها