فرماندهی عملیات مشترک عراق:

عملیات ائتلاف آمریکا در عراق مشروط به موافقت «عادل عبدالمهدی» است

عملیات ائتلاف آمریکا در عراق مشروط به موافقت «عادل عبدالمهدی» است
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 10:51

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که حرکت نیروهای ائتلاف بین‌المللی در زمین و هوا مشروط به موافقت فرمانده کل نیروهای مسلح است.

العالم - عراق

فرماندهی عملیات مشترک عراق توضیحاتی درباره نحوه فعالیت ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا ارائه کرد.

این فرماندهی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «حرکت نیروهای ائتلاف بین‌المللی در زمین و هوا در چارچوبهای عملیاتی دقیقی صورت می‌گیرد».

در این بیانیه آمده است که عملیات ائتلاف بین‌المللی مشروط به موافقت «عادل عبدالمهدی» فرمانده کل نیروهای مسلح و همچنین فرماندهی عملیات مشترک است.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» به نقل از این فرماندهی گزارش داد که « ائتلاف بین المللی هیچ عملیات نظامی در غرب الانبار (واقع در غرب عراق) انجام نداده است».

فرماندهی عملیات مشترک عراق در ادامه اعلام کرد که همه عملیات‌هایی که نیروهای عراقی انجام می‌دهند با هماهنگی و موافقتهای معین صورت می‌گیرد.

در پایان این بیانیه آمده است که روابط با ائتلاف بین المللی در همه زمینه‌ها (آموزش، مستشاری و حمایت لجستیکی) ادامه دارد و در ضمن چارچوب عملیاتی دقیق و مشروط انجام می‌گیرد.

«علی الحسینی»، سخنگوی سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) در محور شمالی عراق سال گذشته اعلام کرده بود که حملات ائتلاف بین المللی به موصل و پیش از آن به استان های غربی عراق دقیق نبوده و تنها با کشتار ده‌ها غیرنظامی همراه بوده است.

الحسینی گفته بود که ائتلاف بین المللی همچنین در حمایت از داعش شریک بوده و علاوه بر فراهم کردن تجهیزات نظامی و لجستیک برای این گروهک تروریستی در فراری دادن شمار زیادی از عناصر آن نقش داشته است.

وی تصریح کرده بود که حضور نظامیان آمریکایی در عراق باید محدود به مستشاران و مربیان نظامی باشد و آمریکا باید به این امر متعهد بماند و حضور هر گونه نیروی اجنبی در خاک عراق که ماموریتی غیر از آموزش نظامیان عراقی داشته باشد کاملا مردود است.

به گزارش فارس؛ آمریکا و چند کشور محدود هم‌پیمان آن، در آگوست 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، ائتلافی را در خارج از چارچوب سازمان ملل متحد تشکیل دادند که در عراق و سوریه بیشتر نقش حامی داعش را ایفا کرد.

پربیننده ترین خبرها