واکنش انصار الله یمن به اظهارات وزیر خارجه انگلیس

واکنش انصار الله یمن به اظهارات وزیر خارجه انگلیس
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 12:19

انگلیس درباره آغاز جنگ تمام عیار در یمن هشدار داد که جنبش انصارالله دیدگاه خود را درباره این هشدار اعلام کرد.

العالم - یمن

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن از صنعاء در مصاحبه با شبکه العالم گفت: وزیر امور خارجه انگلیس دولت متبوعش را میانجی بحران یمن جلوه می دهد در حالی که لندن یکی از طرف های تجاوز به یمن و عوامل جنگ افروزی در این کشور است.

البخیتی گفت: وزیر خارجه انگلیس درباره آغاز جنگ تمام عیار در یمن هشدار داده است ولی واقعیت این است که جنگ کنونی یمن خودش یک جنگ تمام عیار است که 17 کشور در این جنگ دست دارند و این جنگ نَه تنها یک جنگ تمام عیار بلکه در حکم یک جنگ جهانی است.

البخیتی افزود: وزیر خارجه انگلیس جنبش انصار الله را به اشغال یمن متهم می کند در حالی که اظهاراتش عاری از واقعیت است؛ وزیر انگلیسی درباره چیزهایی سخن می گوید که اثری از این چیزها در توافقنامه استکهلم نیست. به عنوان مثال، درباره مساله واگذاری کنترل بندر حدیده به طرف سومی سخن می گوید در حالی که این مساله در هیچ یک از مواد توافقنامه وجود ندارد. آنچه در توافقنامه آمده، اینست که دو طرف پس از خارج کردن نیروهای خود از استان الحدیده باید امور این استان را به طور کامل به مسئولان اداری استان تحویل بدهند نَه به طرف سومی. بنابراین اظهارات وزیر خارجه انگلیس مغایر با واقعیت است البته ما شنیدن چنین اظهاراتی را از زبان مقامات انگلیسی عجیب و غریب نمی دانیم زیرا انگلیس همدست ائتلاف تجاوز به یمن است و دست دولتمردان انگلیسی به خون یمنی ها آغشته شده است.

پربیننده ترین خبرها