آل سعود به دنبال تداوم جنگ در سوریه در کنار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

آل سعود به دنبال تداوم جنگ در سوریه در کنار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی
سه شنبه 14 اسفند 1397 - 20:18

پژوهشگر و نویسنده سیاسی مهمان برنامه "قلم رصاص" در شبکه خبری العالم، از زوایای پنهان دشمنی رژیم آل سعود نسبت به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و حمایت از رژیم جنایتکار صهیونیستی پرده برداشت.

العالم عربستان سعودی

«شادی احمد» درباره ادعاهای پایگاه «العربیه نت» سعودی مبنی بر اینکه، مرگ در برابر افرادی که در صدد تغییر نظام اسد و سرنگون کردن وی هستند، با فضیلت تر از مرگ در مقابله با دشمن اسرائیلی است، اظهار داشت: این رویکرد فقط ناشی از کشمکش ها و درگیری های سیاسی نیست بلکه برگرفته از گرایش های مذهبی افراطی است که به فتواهای مشهور «ابن تیمیه» در تکفیر بسیاری از انسان ها بازمی گردد.

وی افزود: این مساله برگرفته از دیدگاه های تندرو زمامداران آل سعود است که آن را برای مبارزه با نظام اسد پیش گرفته تا برتری جهاد با نظام اسد نسبت به مبارزه با اسرائیل را اثبات کند، بنابراین این مساله فقط دارای ابعاد سیاسی نبوده و دارای ریشه های عقیدتی مذهبی است.

وی افزود: طرح اینگونه مسائل دیگر محرمانه نیست بلکه در رسانه ها نیز به روابط مخفیانه رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی اشاره شده لذا این سخنان همواره برای آماده سازی افکار عمومی جهت پذیرفتن روابطی است که بعدها به شکل گسترده ای میان رژیم سعودی و صهیونیستی شکل خواهد گرفت.

پربیننده ترین خبرها