جهاد اسلامی: برخی دولتهای عربی در اردوگاه صهیونیست ها ایستاده اند

جهاد اسلامی: برخی دولتهای عربی در اردوگاه صهیونیست ها ایستاده اند
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 11:17

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تقدیر از موضع پارلمان های عربی در رد هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت عربستان، امارات و مصر با این موضع را محکوم و اعلام کرد که برخی دولت های عربی در اردوگاه اشغالگران صهیونیست ایستاده اند.

العالم- فلسطین اشغالی

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعتراض برخی نمایندگان کشورهای حوزه خلیج فارس به بند رد هرگونه عادی سازی روابط با اسرائیل در بیانیه پایایی نشست پارلمان های عربی در امان پایتخت اردن را محکوم کرد وافزود : این اعتراض به نمایندگی از ملت های عربی نیست.
جهاد اسلامی در بیانیه خود به کشورهایی که در برابر اعتراض سعودی ها ایستاده و این بند را در جرم دانستن و رد هرگونه عادی سازی روابط با اسرائیل حفظ کردند، درود فرستاد و اعلام کرد که آنها نماینده و صدای ملت های خود برای آزاد سازی فلسطین و بازگرداندن قدس بودند.
از سوی دیگر، «احمد بحر» نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین نیز گفت که تصمیم پارلمان عربی برای تحریم رژیم صهیونیستی گامی صحیح بوده که در واقعیت نیز باید ترجمان عملی داشته باشد.
وی تاکید کرد که بیانیه پایانی نشست پارلمان های برای حمایت از ملت فلسطین و تقویت پایداری آن و دفاع از مسایل عالی در راس آن مساله قدس و آوارگان فلسطینی نشان دهنده یک حس مسئولیت قومی عالی و تجسم توجه پارلمان های عربی به حقوق و اصول ثابت ملت فلسطین و مساله مشروع آن است.
این نماینده فلسطینی با ارزشمند دانستن رد عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل و مبارزه با هرگونه ارتباط و عادی سازی روابط با آن از اتحادیه پارلمان های عربی خواست تا مواضع قاطع و محکمی را در مواجهه با برخی طرف های عربی اتخاذ کند که از ارزش ها و اخلاقیات و اصول دور شده اند و در اردوگاه رژیم اشغالگر البته به حساب ملت فلسطین و تاریخ مشروع آن ایستاده اند و عادی سازی شوم روابط خود با آن را در کنار مقام های این رژیم در محافل و همایش های منطقه ای و بین المللی علنی می کنند.
عربستان، امارات و مصر روز دوشنبه با گنجاندن بندی در بیانیه نهایی نشست اتحادیه پارلمان های عربی مبنی بر رد هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفت کردند.
اما نمایندگان کشورهای عربی از جمله کویت، سوریه، لبنان و فلسطین هرگونه عادی سازی روابط با اسرائیل را رد کرده و بر ضرورت وجود بندی مبنی بر این موضع در بیانیه نهایی این نشست تاکید کردند.
«مرزوق الغانم» رئیس مجلس امت کویت در این نشست با تأکید بر ضرورت تحرک برای حمایت از مساله «قدس» در سطح بین المللی، خواستار مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و «حرام دانستن» آن به لحاظ سیاسی شد.
وی همچنین خواستار گنجانده شدن بندی در بیانیه پایانی این نشست در رد هرگونه عادی سازی روابط با اسرائیل و توقف آن شد.
بیست و نهمین نشست «اتحادیه پارلمانی عرب» روزهای یکشنبه و دوشنبه با شعار «قدس پایتخت ابدی دولت فلسطین» و با حضور نمایندگان سوریه در امان پایتخت اردن برگزار شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها