نگرانی جهانی از سرنوشت دختر فراری حاکم دوبی

نگرانی جهانی از سرنوشت دختر فراری حاکم دوبی
چهارشنبه 15 اسفند 1397 - 14:28

سازمان های حقوق بشری از مسئولان اماراتی خواستند تا اجازه ملاقات با دختر حاکم دوبی را بدهند که سال گذشته ناپدید شد.

العالم - جهان اسلام

براساس اعلام این سازمانها، لطیفه دختر حاکم دبی سال گذشته هنگام تلاش برای فرار از امارات از طریق دریا بازداشت و به زور به دوبی بازگردانده شد و از آن زمان در انتظار دیده نشده است.

لطیفه دختر محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دوبی است. تنها عکس او با ماری روبنسون رئیس جمهور سابق ایرلند بود که در آن زمان کمسیر حقوق بشر سازمان ملل متحد بود.

لطیفه یکسال پیش تلاش کرد تا خود را از طریق دریا به گاوا در هند برساند که بازداشت شد. حال یکسال بعد از گذشت این حادثه، روزنامه ایندیپندنت به نقل از سازمان های حقوق بشری نوشت: این سازمان ها نگران وضعیت دختر حاکم دوبی هستند که معلوم نیست از زمان دستگیری در مارس سال 2018 میلادی و سپس ظهور ناگهانی او در دسامبر گذشته در دوبی، چه حادثه ای برایش پیش آمده است.

بل ترو خبرنگار این روزنامه فاش کرد که درخواست ها از امارات برای اجازه به یک هیئت مستقل جهت ملاقات با لطیه و کمک به وی همچنان بی پاسخ مانده است.

این روزنامه به نقل از هبه زید از سازمان دیده بان حقوق بشر نوشت: این سازمان همچنان می خواهد که به لطیفه اجازه داده شود به کشور ثالثی سفر کند تا از وضعیت و توانایی وی برای سخن گفتن آزادانه و بدون ترس مطمئن شویم.

سازمان "امنستی اینترنشنال" نیز خواهان اجازه برای ملاقات با لطیفه شده است. قرار است این سازمان پرونده لطیفه را با کمیته ویژه سازمان ملل در امر مبارزه با ناپدید شدن قهری در جلسه ماه آینده این کمیته مطرح کند.

پربیننده ترین خبرها